مردم باید درحوزه خود مراقبتی توانمند شوند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد هادی ایازی ظهر پنجشنبه در نخستین مجمع سلامت مشهد که در تالار رازی این شهر برگزار گردید اظهارکرد: با ایجاد کانون های سلامت محله ،دغدغه های مردم در حوزه سلامت دریافت و زمینه برطرف آن توسط مسئولان و سازمان های مختلف فراهم می گردد.

مردم باید درحوزه خود مراقبتی توانمند شوند

وی اضافه نمود: در بسیاری از شهرها کانون های سلامت برپا شده و خدمات مختلفی را به مردم ارائه می دهند و می توانیم با استفاده از ظرفیت موجود در محلات بهداشت و سلامت را ارتقاء دهیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توضیح داد:وزارت بهداشت به موضوع اجتماعی شدن سلامت توجه ویژه ای دارد و در این راستا برنامه های مختلفی را به اجرا درآورده است. همچنین سازمان بهداشت جهانی به تمام کشورها توصیه نموده است نظام سلامت راباید باید به سمت مردم و جامعه ببرند.

ایازی گفت:عدالت در سلامت، مشارکت مردم، افزایش سواد سلامت و همکاری های بین بخشی از ارکان اجتماعی کردن سلامت به شمار می رود و مردم باید در حوزه خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری ها توانمند شوند.

وی بیان کر: برای دستیابی به این موضوع باید از مشارکت مردم در این زمینه استفاده کرد که در این راستا کانون های سلامت محله راه اندازی شده که متولی آن مجمع سلامت شهرستان ها هستند. کانون سلامت محله، نقطه شروع مشارکت ساختار مند مردم به شمار می رود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: در حال حاضر 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که 50 درصد این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و 5 میلیون نفر نیز در آستانه دیابت قرار دارند . اگر مردم را در این زمینه آموزش داد که به صورت دوره ای با انجام آزمایش از سلامتی خود آگاه شوند می توان در راستای ارتقاء جامعه حرکت کرد و سلامتی را در بین مردم افزایش داد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5244

به "مردم باید درحوزه خود مراقبتی توانمند شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم باید درحوزه خود مراقبتی توانمند شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید