شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناسان در مطالعه ای تازه شواهد بیشتری در مورد اثرات چاقی بر کوتاه شدن عمر ارائه نموده اند.

شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس

به گزارش خبرنگاران، متخصصان در این مطالعه با ارزیابی وزن و طول عمر بیش از 6000 نفر از مردم آمریکا در مدت زمان 24 سال بر این نکته تاکید کردند که داشتن اضافه وزن به کوتاه تر شدن عمر منجر می گردد.

به گفته متخصصان آمریکایی چاق بودن با افزایش 27 درصدی احتمال فوت شرکت نمایندگان در مدت زمان انجام این مطالعه همراه بوده است. در افرادی که در گروه مبتلایان به چاقی قرار داشتند شاخص توده بدنی بین 30 تا 34 بوده است.

همچنین خطر مرگ زودهنگام برای افراد بسیار چاق که شاخص توده بدنی آنان 35 تا 39 بوده بسیار بالاست. احتمال مرگ افرادی که در این گروه قرار داشتند در طول انجام این مطالعه نسبت با افرادی با میزان وزن طبیعی تقریبا دو برابر بوده است.

مطالعاتی که پیش از این صورت گرفته به وضوح نشان داده که کاهش خطر ابتلا به بیماری ها به وسیله بهبود کیفیت رژیم غذایی و افزایش تحرک در میان افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن صرف نظر از آنکه به کاهش وزن مطلوب خود دست پیدا نمایند، امکانپذیر است.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان آمریکایی اظهار داشتند: در مجموع بیش از نیمی از شرکت نمایندگان در این مطالعه تا انتها سال 2014 فوت کردند که چاق بودن یا ابتلا به چاقی مفرط تاثیر حائز اهمیتی بر مرگ زودهنگام دارد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6755

به "شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید