تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در غرب و شمال کشور

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تدوام بارش ها در برخی استان ها از ورود جریانات سرد شمالی به شمال و غرب کشور و کاهش دما در این مناطق اطلاع داد.

تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در غرب و شمال کشور

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی طی امروز (8 آبان) در استان های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و شمال فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

وظیفه اضافه کرد: همچنین به سبب شکل گیری ابرهای همرفتی روی تنگه هرمز و سواحل هرمزگان، وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا پیش بینی می گردد. همچنین امروز شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (9 آبان) ناپایداری ها به صورت پراکنده برای بخش هایی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت، گفت: از روز پنجشنبه (10 آبان) با ورود پرفشار جریانات سرد شمالی در سواحل دریای خزر و اردبیل، بارش باران، وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می گردد. همچنین در ارتفاعات این استان ها بارش برف رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از پنجشنبه (10 آبان) در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (9 آبان) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (10 آبان) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5504

به "تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در غرب و شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در غرب و شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید