افزایش حقوق ها به ضرر مردم تمام می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سید حسن حسینی شاهرودی در مصاحبه با خبرنگاران درباره افزایش حقوق کارمندان و کارگران در شرایط فعلی اقتصادی، گفت: طبق قانون باید حقوق کارمندان دولت متناسب با تورم افزایش پیدا کند اما در قانون قید نشده است که این اتفاق در وسط سال رخ دهد اما طبیعتاً دولت باید پیش بینی های لازم در این زمینه را برای بودجه 98 داشته باشد.

افزایش حقوق ها به ضرر مردم تمام می گردد

وی ادامه داد: البته در وهله اول ضروری است که دولت تمهیدات لازم را در نظر گیرد تا به واسطه افزایش حقوق کارمندان و دیگر کارکنان کشور دچار افزایش حجم نقدینگی و تورم مضاعف مجدد نشویم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: بعضا گفته می گردد که اگر مثلا تورم کشور50 درصد است، افزایش حقوق ها هم باید 50 درصد باشد اما این مسئله منجر به تورم مضاعف می گردد و در آن صورت هر چقدر هم که حقوق ها افزایش پیدا کند، تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد و به ضرر آنان است.

حسینی شاهرودی تاکید نمود: به جای افزایش حقوق ها به اندازه تورم موجود که اثرات مخربی بر اقتصاد کشور می گذارد، باید سیاست های کاهش تورم و افزایش نسبی حقوق ها در نظر گرفته گردد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است برای بهبود معیشت مردم راهکارهای لازم برای کنترل تورم اتخاذ گردد، توضیح داد: ما در کمیسیون اقتصادی بارها جلساتی را برای آنالیز اوضاع اقتصادی کشور برگزار کردیم که ماحصل آن جلسات آن بود که تورم موجود صرفاً تورمی حبابی است و شاید برخی از اجناسی که احتیاج به ارز داشته باشند، مشمول افزایش قیمت شوند اما افزایش بی رویه سایر کالاها کاملاً غیرمنطقی است و دولت باید با ابزارهای نظارتی خود با متخلفان برخورد کند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8091

به "افزایش حقوق ها به ضرر مردم تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق ها به ضرر مردم تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید