52 محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس راهی 12 کشور جهان شدند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پارک فناوری پردیس از صادرات 24 میلیون دلاری شرکت های مستقر در این پارک اطلاع داد و گفت: بر این اساس 52 محصول دانش بنیان شرکت های مستقر در این پارک به 12 کشور صادر گردیده اند.

52 محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس راهی 12 کشور جهان شدند

به گزارش خبرنگاران، مهدی صفاری نیا امروز در شانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال 96 تعداد اعضای این پارک به 258 عضو رسید، اضافه نمود: از این تعداد 93 شرکت در بخش تملیکی پارک، 47 شرکت در بخش استیجاری، 50 شرکت در مرکز رشد پارک و 25 شرکت در بخش شتاب دهنده ها مستقر شدند.

صفاری نیا با بیان اینکه 40 شرکت به عنوان کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار پارک پردیس مستقر شدند، خاطر نشان کرد: شرکت های مستقر در این پارک در سال 96، 24 میلیون دلار صادرات داشته اند.

به گفته وی در سال گذشته 52 محصول دانش بنیان به 12 کشور صادر شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به رشد 21 درصدی درآمدهای این پارک، تاکید نمود: علاوه بر آن در بخش منابع انسانی شرکت های مستقر در این پارک با رشد 13 درصدی روبرو بودیم و انتظار داریم که با استقرار کامل اعضای این پارک، تعداد 7000 نفر در این مرکز نوآوری مشغول به فعالیت شوند.

صفاری نیا با بیان اینکه 177 میلیارد ریال هزینه کرد در بخش تحقیق و توسعه این پارک گردیده است، اضافه نمود: علاوه بر آن 652 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در این پارک صورت گرفته است.

رئیس پارک فناوری پردیس هم افزایی با دانشگاه ها را از دیگر اقدامات این مرکز نوآوری نام برد و یادآور شد: بر این اساس در سال گذشته 120 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و 62 نفر از اساتید در این پارک مشغول به فعالیت شدند.

وی از اجرای 28 خاتمه نامه دانشجویی در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس اطلاع داد و اضافه نمود: علاوه بر آن 9 پروژه مشترک میان شرکت های مستقر در این پارک و دانشگاه ها اجرایی گردیده است.

صفاری نیا اضافه نمود: عرضه 122 نوآوری، 36 مورد بومی سازی و ارائه 82 محصول جدید از دیگر موفقیت های شرکت های این مجموعه به شمار می رود.

صفاری نیا همچنین از امضای قرارداد خارجی میان شرکت های دانش بنیان این پارک با کشورهای خارجی به ارزش 3.5 میلیون دلار اطلاع داد و گفت: بر این اساس 17 قرارداد با 11 کشور به امضاء رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس اخذ 270 عنوان نشان و گواهینامه جدید توسط شرکت های عضو این پارک را از دیگر اقدامات عنوان نمود و اضافه نمود: 22 سرفصل حمایتی در این پارک تعریف شد که 40 مجموعه این خدمات را به شرکت ها ارائه می دهد.

صفاری نیا با بیان اینکه تضامین قرارداد فروش محصول به مبلغ 10 میلیارد ریال برای شرکت ها صادر گردیده است، اظهار کرد: تضامین حضور در مناقصات به مبلغ 6 میلیارد ریال نیز برای شرکت ها صادر شد. همچنین موفق شدیم 15 طرح و محصول را به 14 سازمان معرفی کنیم.

برخورداری 81 شرکت فناور از معافیت مالیاتی

رئیس پارک فناوری پردیس ارائه معافیت های مالیاتی را از دیگر حمایت های این مجموعه به شرکت ها عنوان نمود و یادآور شد: بر این اساس 81 شرکت فناور از معافیت مالیاتی برخوردار شدند، به گونه ای که 64 میلیارد تومان معافیت مالیاتی به شرکت ها اختصاص داده شد.

به گفته وی، 2381 نفر تقاضای خود را برای دریافت معافیت مالیاتی بر حقوق ارائه دادند.

صفاری نیا از اخذ 30 تاییدیه دانش بنیانی توسط شرکت های عضو پارک در سال 96 اطلاع داد و گفت: از آنجایی که این پارک مرجع صدور تاییدیه ثبت مالکیت معنوی در قوه قضاییه است، در سال گذشته 60 مورد ارزیابی طرح ها و اختراعات برای اخذ ثبت مالکیت معنوی انجام شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت فن بازار اضافه نمود: در این فن بازار موفق به انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بر روی 19 اختراع در بخش صنعت شدیم که ارزش ریالی آن 19 میلیارد تومان برآورد گردیده است.

فروش 192 میلیاردی اختراعات فن بازار

وی عملکرد اقتصادی فن بازار را بالغ بر 265 میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: آمار فروش اختراعات در فن بازار 192 میلیارد ریال بوده است. ضمن آنکه داده های 11 هزار محصول دانش بنیان بر روی فن بازار به ثبت رسید.

وی همکاری با بنیاد ملی نخبگان برای همکاری با ایرانیان مقیم خارج را از دیگر برنامه های این پارک عنوان نمود و گفت: بر این اساس موفق شدیم که از بین 214 درخواست برای استقرار شرکت های ایرانیان مقیم خارج در پارک، 15 مورد آن را به تایید برسانیم.

وی همچنین اضافه نمود: 13 مورد اعطای تسهیلات به منظور جذب ایرانیان مقیم خارج انجام گردیده است که بالغ بر 7740 میلیون ریال می گردد.

رئیس پارک فناوری پردیس تحقق 1000 هکتار از اراضی پارک و تثبیت مالکیت این پارک، حضور 11 هزار شرکت در نوآوری پردیس، جذب 1000 ایرانی مقیم خارج و تامین پنج درصد جی دی پی را از جمله چشم اندازهای آتی این پارک عنوان نمود.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1782

به "52 محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس راهی 12 کشور جهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 محصول دانش بنیان پارک فناوری پردیس راهی 12 کشور جهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید