5 پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند

به گزارش مجله سرگرمی، امروز جوکی خواندم درباره دعای تحویل سال 99 ایرانی ها و درخواست هایی که از خدا کرده بودند. جالب بود در میان این درخواست ها، نجات از اینترنت مخابرات هم بود.

5 پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند

یعنی وضع اینترنت مخابرات به حدی اعتراض آمیز و ناراحت کننده شده است که دیگر وارد جوک ها و تلخندهای مردم شده و دارد یک مطالبه عمومی می شود.

چند روز پیش هم که داشتم نت سنج پلاس را بررسی می کردم؛ اعتراض و شکایت های مخابرات در صدر دیگر سرویس دهنده های اینترنت دیگر بود. البته، کاربران این شرکت ارائه دهنده اینترنت هم بیشتر از بقیه است و شاید طبیعی باشد که درصد شکایت های از او هم بالاتر برود.

در میان نظراتی که کاربران روی سایت شبکه چی می گذارند هم می شود فهمید که اعتراض ها و کلافگی ها از اینترنت مخابرات بالا است و عوامل مختلفی مانند عدم امکان سرویس دهی به دیگر شرکت های ارائه دهنده اینترنت، عدم ارتقا به سرویس های بهتر و سریع تر و عدم رسیدگی به مسائل کاربران باعث شده دیگر کاربران به ستون بیایند.

چه باید کرد؟

کاربری برایم نوشته است: سیم کشی خونمون فیبرنوریه و فقط میتونیم از مخابرات استفاده کنیم ولی سرعتش یک مگابایت لطفا بگین چیکار کنم؟.

واقعا چه کار باید کرد؟ چه راه حل هایی در این شرایط وجود دارد؟ به جز اینترنت مخابرات نمی توانید از هیچ اینترنت ADSL دیگری بهره ببرید و سرعت اینترنت مخابرات هم پایین است و از پس کارهای روزانه را هم برنمی آید؟

شرایط اینترنت کابلی در ایران بسیار وخیم و عقب مانده است. در این حوزه به قدری مشکل و محدودیت و انحصار و عدم برنامه ریزی و مدیریت و مسایل فنی مطرح است که شاید دو محل از یک شهر، از زمین تا آسمان شرایط متفاوتی از یکدیگر در اینترنت کابلی داشته باشند.

شما در یک محله می توانید اینترنت VDSL با سرعت 70 مگابیت داشته باشید و در محل دیگری اینترنت ADSL با سرعت 16 مگابیت که هیچ، سرویس 10 مگابیت هم دریافت نخواهید کرد.

در این شرایط، پیشنهاد و راه کار دادن آن هم به صورت عمومی برای همه کاربران عاصی از دست اینترنت مخابرات بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد ولی به درخواست کاربران و برخی دوستان و کامنت هایی که در تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر دریافت می کنم؛ 5 راه کار که به ذهنم می رسد را اشاره خواهم کرد:

5 راه کار حل مشکل اینترنت مخابرات

اشاره کردم نمی شود یک پیشنهاد و راه حل کلی و عمومی به همه کاربران داد و هریک باید براساس شرایطی که دارد؛ تصمیم گیری کند ولی به طور کلی راه کارهای زیر عملی هستند:

1- ارتقای سرویس

اگر اینترنت 4 و 8 مگابیت است؛ درخواست ارتقای سرویس اینترنت خود به 16 مگابیت را بدهید. البته، طبیعی است که باید هزینه بیشتری برای اینترنت بدهید و ارزش آن را دارد. حداقل این است که می توانید با اینترنتی که چند مگابیت سریع تر شده است کاری کرد.

2- اینترنت VDSL و FTTH

اگر سرویس اینترنت 16 مگابیت مخابرات را گرفتید ولی هنوز راضی نیستید و سرعت و کیفیت بسیار پایین و ضعیف است؛ از مخابرات بخواهید سرویس اینترنت شما را به VDSL یا FTTH (فیبرنوری) تغییر دهند. واضح است که باید شرکت مخابرات در منطقه و محل شما چنین سرویس هایی ارائه بدهند. این سرویس ها بسیار گران تر از اینترنت ADSL هستند ولی ورود از دنیای سیاه و سفید به دنیای رنگی است.

3- اینترنت و مودم موبایل

موافق جایگزینی اینترنت موبایل با اینترنت کابلی و ADSL نیستم و در تمام مقالات بدان اشاره کردم ولی در شرایط کنونی؛ خودم گاهی اوقات برای آپلود یک ویدیو روی وب، مشاهده آنلاین یک فیلم و فوتبال، وقتی به اینترنت پرسرعت ADSL و VDSL دسترسی ندارم؛ از مودم و اینترنت موبایل استفاده می کنم.

خوش بختانه، اینترنت موبایل در ایران طی سال های اخیر توسعه بسیار خوبی یافته است و سرعت مناسب تر و بهتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. به راحتی می توانید با اینترنت موبایل سرعت هایی 20 الی 30 مگابیت را تجربه کنید.

بدون نیاز به التماس کردن به مخابرات و دردسرهای تغییر و ارتقای سرویس و کابل کشی و خط تلفن و فیبرنوری و غیره، سریعا در چند ساعت یک مودم موبایل و سیم کارت اینترنت همراه بگیرید و همه جا بهره ببرید.

4- اینترنت TD-LTE

برای کاربران معمولی و اداری که نمی توانند به اینترنت VDSL و FTTH برسند؛ بهترین جایگزین اینترنت تی دی ال تی است؛ حتی بهتر از اینترنت موبایل!

اینترنت تی دی ال تی باید در مکان ثابتی استفاده شود؛ سرعتی بالاتر از اینترنت ای دی اس ال دارد، هزینه های آن پایین و برای دانلود با حجم بالا مناسب است.

ایرانسل، مبین نت، شاتل موبایل و چندین اپراتور مجازی دیگر در سراسر ایران سرویس های TD-LTE می دهند و شما به راحتی می توانید از این نوع اینترنت بهره ببرید.

5- بهبود سرویس

دوستی دارم که دو ماه تمام به دنبال ارتقای کیفیت سرویس اینترنت مخابرات خود بود و عاقبت به نتیجه رسید. از تعویض کابل های داخلی خانه بگیرید تا وادار کردن مخابرات به تغییر کابل های بیرون از خانه تا جعبه تقسیم تا افزایش سرعت و کاهش نویز و ده ها مورد دیگر.

برخی اوقات پافشاری، دنبال کردن اعتراض ها و شکایت ها، رفع کردن مسائل فنی و خسته نشدن نتیجه می دهد و سرویس دهنده اینترنت ناچار است آن سرویسی که تعهد کرده را به شما بدهد.

در اینجا نمی خواهم از تعویض مودم و بهبود وای فای صحبت کنم؛ چون پیش فرض ذهنم این است که شما دارید از مودم و روتر نسبتا خوبی استفاده می کنید و مشکل کندی سرعت اینترنت از مبدا است نه دستگاه های شما!

دوست دارم راه حل ها و پیشنهادهای شما درباره اینترنت مخابرات را بخوانم؛ شاید دردی از مشکل دیگر کاربران حل کردند!

اواخر تیرماه امسال بود که وزیر ارتباطات خبر اینترنت سورینو را مطرح کردند و چند روزی ترند اول کشور شد. طرحی که قرار بود به…

اگر دنبال اینترنت ثابت پر سرعت باشید؛ سه گزینه پیش رو دارید: اینترنت ADSL که البته اگر پرسرعت محسوبش کنیم؛ اینترنت VDSL که نسل جدیدتر ADSL…

مدیرعامل مخابرات اظهار داشت مانده FUP مشترکان به ماه بعد منتقل می شود و 10 روز نیز به مدت اعتبار تاریخ قرارداد تمام مشتریان اینترنت پرسرعت…

پرسش خوبی است و شاید برای بسیاری از کاربران هم در مقطعی مطرح شده باشد. آیا واقعا با هر سرعتی می توان از اینترنت فایل دانلود…

چندی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات و آمار کاربران اینترنت در ایران تا خردادماه 98 را منتشر کرد. علاوه بر معین شدن…

شاتل رکوردار سرعت اینترنت ثابت در ایران است. این شرکت در اسفند سال گذشته، اولین اینترنتی ترکیبی VDSL و FTTC را در شهرستان دزفول راه اندازی…

این روزها با انتشار خبر سوییچ 2 میلیون پورت و کاربر ADSL به VDSL از سوی مخابرات، تب وی دی اس ال بالا گرفته است و همه درباره…

اوایل اسفندماه گذشته، شرکت مخابرات از سرویس اینترنت پرسرعت VDSL رونمایی کرد و ارایه سرویس آن در برخی مناطق تهران آغاز شده است. اکنون؛ سوال…

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71289

به "5 پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید