کنایه وزیرخارجه آلمان به آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، هایکوماس، وزیرخارجه آلمان روز شنبه در یادداشتی که در رسانه های اروپایی منتشر شد، از همه کشورهای اروپایی خواست تا برای مقابله با چالش ها و تهدیدات جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی و مهاجرت متحد شوند.

کنایه وزیرخارجه آلمان به آمریکا

به گفته وزیرخارجه آلمان اقدامات یکجانبه برخی کشورها برای مقابله با این چالش ها کافی نیست.

وزیرخارجه آلمان که در سالگرد سقوط دیوار برلین یادداشت خود را منتشر کرده، با تاکید بر لزوم اتحاد کشورهای اروپایی، به مسئله برگزیت نیز اشاره و تاکید کرد اگرچه انگلیس نخستین کشوری خواهد بود که این اتحادیه را ترک می کند، اما همزمان امید است این موضوع پایانی بر اختلافات و مشاجرات با لندن بر سر پناهجویان و همچنین حفظ ارزش پول واحد اروپایی، یعنی یورو باشد.

وزیرخارجه آلمان در یادداشت خود همچنین کنایه ای به رقبای اتحادیه اروپا زد و گفت که صداهای یکجانبه گرایی از پایتخت برخی کشورهای اروپایی به مانند صداهایی است که از مسکو، پکن و به گفته او در کمال تاسف از واشنگتن دی سی شنیده می شود و این بسیار تاسف برانگیز است.

این بخش از سخنان ماس اشاره ای به اختلاف نظرهایی است که از زمان روی کار آمدن ترامپ میان اروپا و آمریکا برجسته شده و همچنان نیز ادامه دارد.

لازم به ذکر است که دولت ترامپ یکی از حامیان سرسخت لندن برای خروج از اتحادیه اروپا به شمار می رود و همین موضوع به اختلافات میان بروکسل و واشنگتن دامن زده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56786

به "کنایه وزیرخارجه آلمان به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه وزیرخارجه آلمان به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید