کرملین اخراج دیپلمات های روسیه را تاسف آور خواند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش انتخاب،شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین این خبر را منتشر کرده است.

کرملین اخراج دیپلمات های روسیه را تاسف آور خواند

براساس گزارش این رسانه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اقدام هماهنگ برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا علیه روسیه را تاسف آور خوانده است.

ساعاتی پیش اعلام شد که آمریکا، کانادا، اوکراین و 14 عضو اتحادیه اروپا امروز به نشانه همبستگی با انگلیس در مساله اسکریپال، شماری از دیپلمات های روسیه را از کشورهای خود اخراج می کنند.

آمریکا با اخراج 48 دیپلمات روس، 12 کارمند دفتر کنندگی روسیه در سازمان ملل و تعطیلی سرکنسولگری این کشور در سیاتل، در میان این کشورها پیشتاز است.

سخنگوی کرملین صبح امروز(دو شنیه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روسیه از آمریکا هیچ پیامی در مورد اخراج دیپلمات هایش دریافت نکرده است، گفته بود: به آمریکا هشدار می دهیم در صورتی که چنین تصمیمی بگیرد، پاسخ متقابل دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی اسکریپال 66 ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.

براساس گزارش رسانه های انگلیس، حال هر دو وخیم است و مامور پلیسی که آن ها را پیدا کرد، در بیمارستان بستری است.

اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ام.آی.6 گزارش داده است.

مقامات انگلیس ادعا می کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به شدت بیمار شده است.

برهمین اساس، انگلیس هفته گذشته 23 دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد و در مقابل روسیه نیز علاوه بر اخراج 23 دیپلمات انگلیس از تعطیلی شورای انگلیس در مسکو خبر داد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس پس از واکنش شدیدتر روسیه به انگلیس، گفت که تدابیر دیگری به کار خواهیم بست که به نظر می رسد اخراج دست جمعی دیپلمات های روسی، برنامه مدنظر ترزا می بوده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55459

به "کرملین اخراج دیپلمات های روسیه را تاسف آور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین اخراج دیپلمات های روسیه را تاسف آور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید