هراس دو رئیس فدراسیون از یک ابلاغ، دست وزیر بالاخره باز می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی که از ماه ها پیش تدوین و تصویب آن در دستور کار وزارت ورزش نهاده شد، هنوز به مرحله ای که ملاک عمل برای تصمیم گیری ها قرار بگیرد، نرسیده با این حال به نظر می رسد عاملی شده برای معطلی مدیران وزارت ورزش در بعضی پیگیری ها و تصمیم گیری ها.

هراس دو رئیس فدراسیون از یک ابلاغ، دست وزیر بالاخره باز می گردد

اینکه نقاط قوت و ضعف اساسنامه اصلاحی چیست و چه نتیجه ای برای ورزش کشور خواهد داشت شاید دیگر خیلی معین نماینده نباشد به خصوص که این اساسنامه مصوبه لازم از هیات وزیران را گرفته و فاصله زیادی تا ابلاغ و اجرایی شدن ندارد.

انتصابی شدن چهار رئیس

احتمالا به همین دلیل است که وزارت ورزش در خصوص انتخابات دو فدراسیون و برگزاری هر چه زودتر آن هیچ سرعت و عجله ای از خود نشان نمی دهد چرا که طبق این اساسنامه جدید، معین روسای این دو فدراسیون و دو فدراسیون دیگر از حالت انتخاباتی به انتصابی تغییر نموده است.

طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی روسای فدراسیون های پزشکی - ورزشی، ورزش های همگانی، ورزش های روستایی و کشتی پهلوانی و زورخانه ای به صورت مستقیم با حکم وزیر ورزش منصوب می شوند.

برخورداری از ماهیت حاکمیتی و نقش توسعه ای دلیل انتصابی کردن روسای این فدراسیون هاست تا اینگونه وزیر ورزش به عنوان بالاترین مقام اجرایی ورزش کشور شخصا معین نماینده روسایی باشد که باید گسترش ورزش پایه و ملی، توسعه در مناطق محروم و خدمات رسانی عمومی و تخصصی به ورزشکاران را مدیریت نمایند.

انتخابات دو فدراسیون روی هوا

به گزارش خبرنگاران، بدین ترتیب و با توجه به اینکه احتمالا زمان زیادی تا ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون ها باقی نمانده، برگزاری انتخابات برای دو فدراسیون پزشکی ورزشی و حتی ورزش های همگانی که ثبت نام کاندیداهای آن اجرا شده، منتفی باشد و به همین دلیل وزارت ورزش اقدام معین نماینده ای برای انتخابات آنها انجام نداده است.

یک ماه بعد از اتمام دوره ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی (6 آبان ماه) وزارت ورزش مهرزاد خلیلیان را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد اما تا به امروز هیچ برنامه ای برای ثبت نام کاندیداها و شروع اینگونه انتخابات از طرف این وزارتخانه ارائه نشده است. در حالیکه در موارد مشابه وزارت ورزش اقدامات سریعتری برای معین تکلیف داشت مانند فدراسیون تنیس روی میز؛ دوره ریاست قارداشی در این فدراسیون 16 آبان ماه تمام شد، دو هفته بعد از آن سرپرست معین شد و از 19 آذرماه هم ثبت نام کاندیداها شروع شد.

در خصوص فدراسیون ورزش های همگانی البته ثبت نام کاندیداها اجرا شده و حتی از میان 28 متقاضی ریاست، مدارک فاطمه ابوالقاسمی، ولی الله شجاع پوریان، رضا شجیع، افشین ملایی، محمدرضا اسد، فرهاد نیکوخصال، محمد بابایی، مهدی حیدری و عباسعلی اکبری به عنوان 9 کاندیدایی که صلاحیت مدیریتی شان تایید شده برای مراجع ذی صلاح ارسال شده است.

البته این مرحله هنوز به سرانجامی نرسیده و درکل زمان انتخابات معین نیست. بنابراین لغو انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی و انتصاب رئیس آن هم دور از ذهن نیست مگر اینکه فشارهای داخلی و خارجی منجر به برگزاری مجمع پیش از ابلاغ اساسنامه اصلاحی گردد.

ابهام در شرایط دو رئیس!

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی است. وی 3 مهرماه 96 در مجمع انتخاباتی این فدراسیون با کسب آرای لازم در سمت خود ابقا شد. ریاست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای هم بر عهده مجتبی جوهری است. وی در مجمع انتخاباتی که 14 دی ماه 95 برگزار گردید این مسئولیت را بر عهده گرفت.

از مدت زمان 4 ساله ریاست جعفری و جوهری به ترتیب 2 و یک سال باقی مانده است. اساسنامه اصلاحی فدراسیون ها که از مرحله طولانی تصویب گذشته قاعدتا پیش از اتمام دوره این دو رئیس ابلاغ خواهد شد اما معین نیست بعد از این ابلاغ شرایط آنها چگونه خواهد شد.

وزیر ورزش منتظر انتها دوره ریاست غلامرضا جعفری و مجتبی جوهری می ماند تا بعد از آن روسای جدید را منصوب کند یا اینکه طبق اساسنامه ابلاغی و بر اساس اختیاری که دارد، روسای دیگری را منصوب می نماید؟!

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64624

به "هراس دو رئیس فدراسیون از یک ابلاغ، دست وزیر بالاخره باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراس دو رئیس فدراسیون از یک ابلاغ، دست وزیر بالاخره باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید