نیروی دریایی آمریکا بار دیگر به فیلیپین بازگشت

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که نگرانی ها نسبت به اقدامات چین در منطقه رو به افزایش است، نیروی دریایی آمریکا به این بهانه بار دیگر و پس از گذشت دو دهه وارد خلیج سابیک در فیلیپین شده است.

نیروی دریایی آمریکا بار دیگر به فیلیپین بازگشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، در شرایطی که نظامیان آمریکایی در ماه آوریل در فیلیپین مستقر شده اند، نیروی دریایی آمریکا نیز پس از 20 سال بار دیگر وارد آبهای فیلیپین در خلیج سابیک شده است.

نیروی دریایی آمریکا سال گذشته پس از تقویت همکاری های نظامی و دفاعی با فیلیپین، استفاده از پایگاه دریایی خلیج سابیک را شروع نموده بود.

اقدامات اخیر چین در دریای جنوبی چین با واکنش منفی کشورهای منطقه و آمریکا روبرو شده است. حدود 6 هزار پرسنل نظامی آمریکایی در ماه آوریل به خلیج سابیک آمده اند و قصد دارند در سال 2016 میلادی در مانورهای نظامی مشترک با فیلیپین شرکت نمایند.

کشتی های آمریکایی از خلیج سابیک به عنوان بندری برای تامین تجهیزات و امکانات استفاده می نمایند و کشتی های تجاری آمریکا نیز اواخر اکتبر در این بندر پهلو گرفتند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است 17 نوامبر سه شنبه هفته جاری به فیلیپین سفر کند و در نشست رهبران سازمان همکاری مالی اپک شرکت نماید.

پس از جنگ جهانی دوم خلیج سابیک بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در اقیانوس آرام به شمار می رفت ولی آمریکا در سال 1992 میلادی رسما این پایگاه دریایی را ترک کرد.

قرارداد امنیتی جدید به ارتش آمریکا این اجازه را خواهد داد تا دسترسی بیشتری به پایگاه های نظامی فیلیپین داشته باشد و تاسیسات و تجهیزات نظامی بیشتری را برای امنیت دریانوردی در منطقه احداث کند.

پ

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68932

به "نیروی دریایی آمریکا بار دیگر به فیلیپین بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی آمریکا بار دیگر به فیلیپین بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید