مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

هر چه سن افراد بیشتر می گردد آن ها بیشتر به دنبال این هستند که موهایی سالم و قوی داشته باشند. موهای هر فرد به صورت طبیعی معمولا ماهی 1/25 سانتی متر و در طول یک سال 15 سانتی متر رشد می نماید. اینکه موهای شما چقدر سریع رشد کند به عواملی مانند سن، ژنتیک و رژیم غذایی تان بستگی دارد. طبیعتا در بین این موارد تنها چیزی که به دست شما قابل تغییر است رژیم غذایی شما است. در واقع مصرف یک رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می تواند منجر به ریزش موهای شما گردد. از طرف دیگر، خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می تواند به ارتقا رشد موی شما یاری کند، به خصوص اگر شما تجربه کاهش مو به دلیل تغذیه ضعیف را داشته باشید. در ادامه این مطلب با چند ماده غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو آشنا خواهید شد.

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو

1. تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از پروتدین و بیوتین است. این دو ماده غذایی به تقویت مو یاری می نمایند. خوردن پروتئین مناسب برای رشد مو مهم است چون فولیکول های مو از پروتئین تشکیل شده اند. عدم وجود پروتئین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می گردد.

وجود بیوتین برای فراوری پروتیین مو به نام کراتین لازم است. به همین دلیل است که مکمل های بیوتین اغلب برای رشد مو به بازار عرضه می شوند. همچنین تحقیقات نشان داده که کسانی که به کمبود بیوتین دچار هستند با استفاده از این ویتامین می توانند به رشد و تقویت مو خود یاری نمایند.

2. توت ها

میوه ها دارای ترکیبات و ویتامین هایی هستند که می توانند به رشد و تقویت مو یاری نمایند. آن ها دارای ویتامین C که دارای خواص قوی آنتی اکسیدانی است، هستند. آنتی اکسیدان ها می توانند از فولیکول های مو در برابر رادیکال های آزاد محافظت نمایند.

رادیکال های آزاد به صورت طبیعی در بدن و محیط اطراف ما وجود دارند. برای مثال یک فنجان توت فرنگی 141 درصد از ویتامین C مورد احتیاج بدن شما را تامین می نماید. همچنین بدن از ویتامین C برای فراوری کلاژن استفاده می نماید. کلاژن به تقویت مو یاری و از شکستن و خرد شدن آن جلوگیری می نماید.

3. اسفناج

اسفناج یک گیاه سبز سالم است که سرشار از مواد مغذی مفید مانند اسید فولیک، آهن، ویتامین A و C است که همه آن ها به رشد مو یاری می نمایند. ویتامین A به غده های چربی پوست یاری می نماید که چربی فراوری نمایند.

این ماده روغنی به مرطوب کردن پوست سر یاری می نماید تا مو را سالم نگه دارد. یک فنجان اسفناج 54 درصد از ویتامین مصرفی روزانه شما را تامین می نماید.

4. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می نماید و ویتامین A روی سلامت مو تاثیر می گذارد. یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط تقریبا 4 برابر ویتامین بتاکاروتن مورد احتیاج روزانه شما را تامین می نماید. تحقیقات نشان داده که ویتامین A فراوری چربی را در بدن تقویت می نماید و به سالم ماندن مو یاری می نماید.

5. آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی خوشمزه و مقوی است که سرشار از مواد مغذی است. همچنین این ماده غذایی سرشار از ویتامین E است که به رشد و تقویت مو یاری می نماید. یک آووکادو متوسط 21 درصد از ویتامین E مورد احتیاج روزانه بدن شما را تامین می نماید. ویتامین E مانند ویتامین C دارای آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد یاری می نماید.

منبع: کتاب کاله

به "مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مناسب برای رشد و تقویت مو"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید