معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

کاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش آداب و رسومی نیز شکل گرفته است. هر سال گردشگران زیادی برای تماشای مراسم گلاب گیری در اردیبهشت ماه و قالی شویان در مهرماه به کاشان سفر می نمایند. این شهر طبیعتی کوهستانی و کویری دارد که مناطقی مانند کویر مرنجاب با آسمان پر ستاره نیز از مقاصد جذاب توریستی هستند. از جاذبه های مهم شهر خانه های قدیمی و زیبایی است که روزگاری ثروتمندان و بزرگان شهر در آن سکونت داشتند و البته گذراندن شب در اقامتگاه های سنتی کاشان می تواند سفر شما را هیجان انگیزتر کند. در این هتل ها شما کمی در زمان سفر می کنید و به دنیای می روید که خانه ها شلوغ بود و عصر روزهای گرم تابستان اهالی خانه در خنکای سایه درختان و آب حوض میان آن دور یکدیگر جمع می شدند و اوقات شادی را در کنار هم سپری می کردند.

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

در همین ابتدا ضروری است بگوییم که برای سفر به کاشان از هر شهری که باشید می توانید بلیط قطار یا پرواز (به اصفهان یا نزدیک ترین شهر دارای فرودگاه) را به صورت آنلاین از وبسایت خبرنگاران تهیه کنید و دیگر دغدغه رفت و آمد نخواهید داشت. اگر تصمیم دارید در تعطیلات و روزهای پرمسافر سفر کنید حتما از چند روز قبل بلیط هایتان را بگیرید تا خیالتان راحت باشد.

برای رزرو هتل های مختلف، آگاهی از امکانات و مقایسه قیمت های آنان نیز می توانید روی خدمات ما حساب کنید. در صورتی که احتیاج به برنامه کامل از چگونگی سفر به کاشان و کسب اطلاعات ضروری آن را دارید هم راهنمای سفر به کاشان را مطالعه کنید.

اقامتگاه های سنتی کاشان

+ مشخصات هتل سنتی منوچهری

هتل سنتی منوچهری

یکی از اقامتگاه های سنتی کاشان با بیش از 400 سال قدمت که در بافت تاریخی شهر قرار گرفته و دسترسی خوبی هم به بازار قدیمی شهر دارد. این خانه قدیمی سال 1390 بازسازی شد و از آن موقع تبدیل به هتل شده است. در بازسازی کوشش که المان های تاریخی و سنتی خانه حفظ شود و در کنار آن ها احتیاجهای مدرن زندگی امروزی را هم داشته باشد.

این جا یکی از اندک خانه های قدیمی شهر کاشان است که آب انبار مخصوص خودش را داشته است، آب انبار امروز تبدیل به فیلمخانه ای مجهز شده و برای برگزاری همایش استفاده می شود.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت

شماره تماس: 03155242617

+ مشخصات اقامتگاه سنتی خانه عامری ها

اقامتگاه سنتی خانه عامری ها کاشان

خانه عامری ها بیش از این که یکی از اقامتگاه های سنتی کاشان باشد از جاذبه های دیدنی شهر است. ساخت آن به دوران زندیه باز می شود و شامل چندین خانه مجزا و در عین حال مرتبط با یکدیگر می شود. این مجموعه 9٬000 متری چندین فضای اندرونی، بیرونی با فضاهای متنوع دیده می شود.

خانه عامری ها بلندترین بادگیر را در میان بادگیرهای کاشان دارد و از سال 1393 تبدیل به اقامتگاهی فوق العاده برای گردشگران شده است. خانه دو حمام جداگانه برای زنان و مردان داشته است. تالار آینه خانه را تبدیل به رستوران نموده اند و اگر تمایل داشته باشید می توانید وعده های غذاییتان را همان جا نوش جان کنید. انواع غرفه های فروش محصولات محلی و بانک در حیاط بیرونی قابل دسترسی هستند.

آدرس: کاشان،خیابان علوی، خیابان باستان هفتم - هتل سرای عامری ها کاشان

شماره تماس: 03155240220

+ مشخصات اقامتگاه خانه مرشدی

خانه مرشدی

یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان که 250 سال پیش ساخته شده و از سال 1394 و بعد از مرمت تبدیل به هتلی سنتی برای پذیرایی از مسافران شهر کاشان شده است. اتاق های آن شبیه به محل سکونت ثروتمندان آن موقع بازسازی شده و تزیینات زیبا در هر گوشه آن به چشم می خورد. سرو انواع شربت ها و دم نوش های کاشان در چایخانه یکی از جذابیت های هتل به شمار می رود.

هر روز از هفته تورهای متفاوتی برای بازدید از دیدنی های شهر کاشان و حومه آن برگزار می شود. حوض خانه 150 متری، سوئیت دو نفره ویژه و اتاق 5 نفره دارای خزینه سنتی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد خانه مرشدی هستند. خانه در مرکز شهر واقع شده است و از آن می توانید دسترسی خوبی به سایر خانه های تاریخی و جاذبه های شهر کاشان داشته باشید.

آدرس: کاشان، میدان کمال الملک، خیابان دروازه اصفهان،کوچه بوستانی، خانه مرشدی

شماره تماس: 03155222600

+ مشخصات اقامتگاه سنتی صادقی

اقامتگاه سنتی صادقی کاشان

یکی از زیباترین اقامتگاه های سنتی کاشان که در خیابان علوی و کنار سایر خانه های تاریخی این شهر قرار گرفته است. آقای ادقی سال 1370 خانه را خرید و طی بازسازی 8 ساله آن را تبدیل به هتلی سنتی کرد. این جا مانند بسیاری دیگر از اقامتگاه های سنتی چند پله دارد که عبور از آن برای افراد دارای محدودیت های حرکتی یا بچه ها ممکن است دردسرساز شود. دو اتاق خانه به خاطر حفظ فضای سنتی شان سرویس بهداشتی و حمام داخل اتاق ندارند و باید از سرویس های مشترک استفاده نمایند.

آدرس: کاشان - خیابان فاضل نراقی - ابتدای خیابان علوی-کوی شهید هاشمیان

شماره تماس: 03155224637

+ مشخصات هتل سنتی نگین

هتل سنتی نگین

هتل نگین از دیگر اقامتگاه های سنتی کاشان با 250 سال قدمت است که توسط یک خانواده خیر اداره می شود و به گفته خودشان درآمد حاصل از آن صرف حمایت از بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست زیر مجموعه موسسه خیریه نگین خیرین کاشان می شود. این مجموعه قدیمی نزدیک بازار است و خود شامل چندین خانه قدیمی می شود. حیاط سرپوشیده و معماری آن راه حل پیشینیان برای در امان ماندن از گرمای شدید و سرمای سخت نواحی بیابانی هستند.

هتل چندین حیاط قدیمی دارد و بیش از 100 مهمان می توانند همزمان در آن اقامت داشته باشند و از این نظر بزرگ ترین هتل سنتی شهر کاشان به حساب می آید. مجموعه دارای امکاناتی از جمله لاندری، کولر گازی، شوفاژ ، یخچال، مبلمان، تلویزیون LED و WIFI می باشد.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهیدان ثابت، خانه سنتی نگین

شماره تماس: 03155235525

+ مشخصات اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

مهینستان راهب در اواسط دوران سلطنت قاجاریان ساخته شده و یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های سنتی کاشان به حساب می آید. سازه سال 1392 مرمت شد و سازمان میراث فرهنگی کشور آن را لوکس ترین اقامتگاه تاریخی نامیده است. کار تعمیران آن زیر نظر علی اکبر حلی انجام شد و تقابل زیبایی از گذشته های دور در کنار امکانات مدرن امروزی شکل گرفته است.

هتل علاوه بر زیبایی ها خدمات و امکانات خوبی مانند گشت های شهری رایگان نیز برگزار می نماید. موقعیت قرار گیری آن نیز در بافت تاریخی شهر است و دسترسی خوبی به سایر خانه های قدیمی کاشان دارد. فروشگاه صنایع دستی، صبحانه در اتاق، صندوق امانات، خشکشویی و خدمات تبدیل ارز از دیگر امکانات مجموعه هستند.

آدرس: کاشان خیابان فاضل نراقی کوچه فرهنگ 31

شماره تماس: 03155452417

+ مشخصات اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

خانه ایرانی از دیگر اقامتگاه های سنتی کاشان است که در 250 سال پیش در محله کوشک صفی ساخته شده. خانه 1000 متر وسعت دارد و بخشی از اندرونی آن طی گذشت سال ها از بین رفته است. در حال حاضر هتلی سه ستاره و دارای 5 اتاق مختلف با نام های بالا خانه، پرده سرا، نهان خانه، خانه سرا و خلوت سرا است.

می توانید در اطلاق آینه عکس های زیبا بگیرید و یا در تالار پذیرایی ، سفره خانه، شربت خانه و حوض خانه کمی استراحت کنید. معماری جذاب و دقیق آن شامل اتاق های سه دری و پنج دری، تالار آینه، شیشه های رنگی، آینه کاری، گچ بری و نقاشی می شود. قبل از رزو آن دقت کنید که بر خلاف اکثر هتل ها امکان اضافه کردن فرد اضافه (حتی بدون تخت یا برای بچه ها) به اتاق ها وجود ندارد و حتما موقع رزرو تعداد نفرات دقیق خود را اعلام کنید.

آدرس: کاشان ـ میدان کمال الملک ـ خیابان فاضل نراقی ـ خیابان علوی ـ کوچه باستان پنجم (کوشک صفی) ـ کاشی 8 - اقامتگاه خانه ایرانی کاشان

شماره تماس: 03155240963

+ مشخصات خانه تاریخی احسان

خانه تاریخی احسان

خانه تاریخی احسان اولین خانه قدیمی ایست که تبدیل به اقامتگاه های سنتی کاشان شده و نام آن در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. حاج میرزا آقا احسان نام مالک وی بود که امروز بر روی خانه گذاشته شده است. سال 1380 مهندس محمد مروج حسینی خانه را خرید و کار مرمت و تغییر کاربری آن شروع شد. این مجموعه دارای امکانات کاملی شامل گالری، تالار فیلم، تئاتر، اجتماعات، کتابخانه، کارگاه سفالگری، کرایه دوچرخه، تهیه غذاهای محلی یا گیاهی و تورهای گردشگری است و شروع به کار آن تحولی در گردشگری منطقه بوده است.

در موزه آثار منوچهر شیبانی نگهداری می شود. او یکی از افراد تاثیر گذار هنر معاصر ایران در رشته های شعر، نثر، درام، مقاله، فیلم و نقاشی است. خانه دسترسی آسانی هم به مراکز تاریخی از جمله خانه تاریخی اشرافی، کوشک صفی، خانه تاریخی منوچهری و تیمچه امین الدوله دارد.

آدرس: ستان اصفهان، کاشان، میدان کمال الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه رو به روی مسجد آقا بزرگ

شماره تماس: 03155446833

+ مشخصات اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون

اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون

خانه ماجون در روستای مرق شهر کاشان قرار گرفته است. روستای در رشته کوه های کرکس که جزو بخش کوهستانی کاشان به حساب می آید. در این جا می توانید از آب و هوای معتدل، رودخانه ها، چشمه ها، باغ ها میوه و جاذبه های تاریخی مرق دیدن کنید. تنها سیستم سرمایشی این مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان پنکه است، بنابر این بهتر است در روزهای خیلی گرم آن را انتخاب نکنید.

آدرس: استان اصفهان ، شهر کاشان ، روستای مرق

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32196

به "معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید