قطعه یک آزادراه تهران-شمال 3 روز دیگر زیر عبور آزمایشی می رود؟

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی مقام مسئول بنیاد مستضعفان وعده زیر عبور رفتن آزمایشی قطعه یک آزادراه تهران-شمال را تا اواخر دی ماه داده که فقط سه روز از این وعده به جامانده است.

قطعه یک آزادراه تهران-شمال 3 روز دیگر زیر عبور آزمایشی می رود؟

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اواسط ماه گذشته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از عبور آزمایشی خودرو ها در قطعه یک این آزادراه طی اواخر دی ماه خبر داده و گفته بود: تا به امروز بیش از 3400 میلیارد تومان در این قطعه هزینه شده است.

سعید شاهسواری با یادآوری این که منطقه یک آزادراه تهران-شمال یکی از مناطق چهارگانه آزادراه مذکور است که طول آن 32 کیلومتر که از اتوبان همت بعد از تقاطع آزادگان جهت آن آغاز می گردد و تا دو راهی شهرستانک به جاده فعلی کرج-چالوس متصل می گردد، اضافه نمود: این منطقه یکی از مهم ترین قطعات آزادراه تهران-شمال است؛ به این دلیل که کل آزادراه تهران-شمال 67 کیلومتر جهت تهران-کرج-چالوس کوتاه می نماید که 60 کیلومتر آن در منطقه یک اتفاق می افتد. این مسئله به لحاظ ترافیکی یاری شایانی به تردد می نماید. ضمن این که بر اساس برآورد های اجرا شده توسط مشاور پروژه سالانه 86 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می گردد، یعنی حدود 450 میلیارد تومان از دوش دولت برداشته می گردد.

وی تاکید نمود: جدا از این، کاهش تردد از مجور تهران-کرج را خواهیم داشت. کاهش آلودگی، کوتاه شدن زمان سفر و عبور ایمن از دیگر ویژگی های افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.

وی یادآور شد: در قطعه 4 آزادراه پس از چهار سال از بهره برداری تا به امروز حادثه منجر به فوتی نداشته ایم. مرزن آباد تا چالوس یکی از مناطق پر حادثه جاده چالوس است که این عملکرد، بسیار درخشان است و عبور ایمن را برای مردم تسهیل می نماید.

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال درباره منطقه یک گفت: بعد از افتتاح منطقه یک طولانی ترین تونل آزادراهی کشور را به نام تالون خواهیم داشت. این تونل 4950 متر طول دارد. حدود 47 درصد از قطعه یک از تونل عبور می نماید و با احتساب تونل های رفت و برگشت و تونل های دسترسی 34 کیلومتر حفاری تونل را در 32 کیلومتر رفت و برگشت انجام داده ایم. در کل منطقه یک، روشنایی داریم که نصب چراغ ها بیش از 80 درصد به اتمام رسیده است. پایه ها چراغ ها به طور کامل اجرا شده و عملیات کابل کشی روشنایی در حال اجرا شده و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاهسواری با اعلام این که تا اواخر دی ماه سال جاری کابل کشی به انتها می رسد، اظهار کرد: روسازی پروژه تقریبا به اتمام رسیده و فقط 200 متر محدوده سر در ورودی به جامانده که آخر آذرماه به اتمام می رسد. نصب تابلو، علائم و گارد ریل ها بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تا اواخر آذرماه به اتمام می رسد. بعدازآن خط کشی و نظافت منطقه یک انجام خواهد شد. عمده کار به جامانده در بخش تأسیسات و تجهیزات است که در کوششیم به زودی بحث روشنایی، تهویه تونل ها به انتها برسید.

وی با بیان این که نصب اکسیال فن های دو طرف تونل تالون (در هر دهانه 3 اکسیال فن نصب می گردد) در حال اجرا است، گفت: این فن ها به صورت مکشی عمل می نمایند و باعث می گردد آلایندگی و حریق احتمالی در تونل پخش نگردد. بر اساس برنامه نصب این فن ها تا اواخر نیمه دیماه به اتمام می رسد و از اوایل دیماه کابل کشی این فن ها انجام خواهد شد. 70 درصد لوله کشی آتش نشانی برای تونل های بزرگ به اتمام رسیده و پمپ ها خریداری و در حال نصب است و تا آخر آذر به مخازن آتش نشانی وصل خواهد شد.

شاهسواری در مورد زمان بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، گفت: کوشش می کنیم در اواخر دیماه عبور آزمایشی در این آزادراه داشته باشیم و طبق وعده مدیران در دهه فجر این قطعه به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است، سه روز به وعده داده شده از سوی مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال به جامانده است. در این شرایط بنابر دستوری که از بالا صادر شده نباید هیچگونه اطلاع رسانی درباره آخرین شرایط آزادراه تهران-شمال به خصوص قطعه یک آن انجام گردد. فارغ از این دستور عجیب، هنوز نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال معین نیست؛ طی ماه های گذشته رقم 100 هزار تومان برای این عوارض از منابع غیررسمی اعلام شده بود که البته در چندین مرحله از سوی مدیرعامل شرکت ساخت و بعضی مسئولان بنیاد مستضعفان تکذیب شده بود.

با این حال گفته می گردد نرخ عوارض قطعه مذکور حدود 40 درصد رقم مذکور مشخص خواهد شد. با این تفاسیر باید دید آیا تا آخر دی ماه (3 روز دیگر) قطعه یک آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی زیر عبور خودرو ها می رود یا خیر؟

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان سه دی ماه سال جاری در اولین نشست خبری خود با تاکید بر این که بنیاد پروژه های نیمه تمام را تا سال آینده به اتمام می رساند و از بعضی پروژه خارج خواهد شد درباره قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال به خبرنگار تسنیم، گفته بود: قطعه یک آزادراه تهران-شمال دهه فجر با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد، قطعه 4 نیز که چند سالی است مورد بهره برداری قرارگرفته است. درباره قطعات 2 و 3 نیز طرحی را به دولت پیشنهاد داده ایم که بر اساس آن فقط نیمی از قطعه 2 که الان حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ساخته شده و به جاده چالوس متصل خواهد شد.

پرویز فتاح تاکید نمود: قطعه 2 زخمی شده و 30 درصد پیشرفت دارد، به آقای روحانی پیشنهاد دادم و وزیر راه و آقای نوبخت آنرا قبول نموده اند. بر این اساس بنیاد مستضعفان نصف قطعه 2 را به عنوان جهت رفت در همین دولت می سازد و جاده فعلی چالوس نیز جهت برگشت خواهد شد.

وی ادامه داد: با این کار هزینه و زمان نصف می گردد، همه این را قبول نموده اند. اگر ابلاغ گردد در همین دوره قطعه 2 به نتیجه می رسد. قطعه 3 کوهستانی است و از جهت بیرون می رود و عمدتا مشکل ترافیک نداشته ایم که با دولت مذاکره کنیمی ببینیم دولت چگونه همراهی خواهد نمود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این پرسش که قطعه 2 -آزادراه تهران-شمال- چقدر هزینه خواهد داشت ابراز بی اطلاعی کرد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67101

به "قطعه یک آزادراه تهران-شمال 3 روز دیگر زیر عبور آزمایشی می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعه یک آزادراه تهران-شمال 3 روز دیگر زیر عبور آزمایشی می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید