قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی سه گانه ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های سه گانه، برای اولین بار در تاریخ ورزش سه گانه کشور، داوران ایرانی در مسابقات کاپ جهانی سه گانه که در شهر آلانیای ترکیه برگزار می گردد، همپای داوران حرفه ای کشورهای اروپایی، قضاوت مسابقات سه گانه جهانی را به عهده دارند.

قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی سه گانه ترکیه

محمدکاظم حجی سرداور ورزش سه گانه کشور در این خصوص گفت: این حرکت برای اولین بار است که در تاریخ ورزش سه گانه اتفاق می افتد و بنده به اتفاق سجاد باقریان دهکردی و امیر ملکمحمدی از تاریخ 23 مهر ماه به عنوان داوران مسابقات کاپ جهانی سه گانه در این تورنمنت جهانی حضور خواهیم داشت.

وی در خصوص نحوه حضور داوران ایرانی در مسابقات کاپ جهانی ترکیه توضیح داد: ما با توجه به اینکه دوره های مسئول فنی ورزش سه گانه را گذرانده ایم، باید دوره های عملی آن را نیز انجام دهیم. بنابراین در سایت جهانی سه گانه جهت حضور در مسابقات جهانی اعلام آمادگی و ثبت نام کردیم که از سوی رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی ورزش سه گانه مورد تایید قرار گرفتیم و مقرر شد فرم های تکمیلی را پر و به اتحادیه جهانی ارسال نماییم. این کارها صورت گرفت و با همکاری و هماهنگی های بخش روابط بین الملل فدراسیون سه گانه مراحل تکمیلی را انجام دادیم که دعوت نامه ها برایمان ارسال شد.

سرداور ورزش های سه گانه ایران توضیح داد: ابتدا نام چهار داور ایرانی برای این مسابقات ارسال شده بود که با تایید هر چهار نفر قرار شد حضور پیدا کنیم، اما با توجه به اینکه هزینه های کلی مسابقات به عهده خود داوران هست، بنابراین یک نفر انصراف داد و سه نفری که ذکر شد قرار است در این مسابقات به نام داوران ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران شرکت نمایند.

حجی اضافه نمود: حضور عددی ما نسبت به سایر کشورها بعد از انگلیس در رده دوم واقع شده است و به عنوان معاونان داوران مسابقات قضاوت خواهیم کرد. ضمن اینکه باید یادآوری کنم این موضوع هم با توجه به حضور آقای باین هوارد انگلیسی به عنوان مسئول فنی مسابقات امری طبیعی است. این در حالی است که داورانی از کشورهای بلژیک، استونی، سوئد، مجارستان، سوئیس، قزاقستان، رومانی و خود ترکیه هم حضور دارند و قضاوت داوران ایرانی در کنار این ها حرکت قابل تاملی است.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات کاپ جهانی سه گانه از تاریخ 25 لغایت 26 مهرماه در شهر آلانیای ترکیه برگزار می گردد و ورزشکارانی از کشورهای اسپانیا، اکوادور، پرتغال، فرانسه، انگلیس، نروژ، سوئیس، روسیه، چک، بلژیک، ایتالیا، مکزیک، کانادا، امریکا، اتریش، هلند، آرژانتین، دانمارک، شیلی، کلمبیا، قزاقستان، اوکراین، لوکزامبورگ، ایرلند، استونی و ترکیه شرکت دارند. ضمن اینکه داوران ایرانی نیز روز پنج شنبه 23 مهر ماه در کلاس های توجیهی قبل از مسابقات در کشور ترکیه حضور پیدا می نمایند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50490

به "قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی سه گانه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی سه گانه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید