عمر البشیر با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد

به گزارش مجله سرگرمی، بعضی منابع مطلع از وخامت حال عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان و انتقال وی به خارج از زندان کوبر خبر دادند.

عمر البشیر با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع مطلع گزارش دادند که وضعیت جسمانی البشیر در زندان وخیم بود و برای درمان به خارج از زندان انتقال داده شد.

روزنامه سودانی آخر لحظه به نقل از این منابع نوشت که البشیر از چند نوع بیماری رنج می برد و به همین دلیل به خارج از زندان منتقل شده تا تحت درمان یک تیم پزشکی متشکل از متخصصان داخلی، گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب قرار گیرد.

شورای نظامی: دوره انتقالی دو ساله است

شمس الدین کباشی سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان گفت که این شورا برای فراهم کردن شرایط تکمیل روند تغییرات در کشور کوشش می نماید.

وی اضافه نمود که بعضی نقاط مشترک و تفاهم با ائتلاف قوی الحریه و التغییر (گروه های خواهان آزادی و تغییر) وجود دارد و دوره انتقالی نیز دو ساله خواهد بود.

پیش از این بعضی منابع گفته بودند که البشیر اخیرا با یک مسئول ارشد شورای نظامی انتقالی سودان دیدار کرد و احتمال انتقال البشیر از زندان کوبر به یک مکان امن وجود دارد.

تأکید معارضان بر استمرار تحصن

در حالی که تحصن معترضان مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان وارد بیستمین روز شده است انجمن مشاغل مستقل سودان بر استمرار تظاهرات و تحصن خود تا تحقق خواسته هایشان تأکید کرد.

سخنگوی انجمن مذکور در عین حال گفت که مذاکرات با شورای نظامی برای حل اختلافات ادامه دارد اما این شورای سعی دارد واقعیت ها را تحمیل کند و این غیرقابل قبول است.

کشورهای آفریقایی روز سه شنبه در نشستی در قاهره که به ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار گردید، تصمیم گرفتند که به شورای نظامی انتقالی سودان جهت انتقال قدرت به دولت مدنی، سه ماه فرصت دهند و حال آنکه پیش از این اتحادیه آفریقا ضرب الأجل 15 روزه برای شورای نظامی سودان مشخص نموده بود.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها صورت گرفت، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از راس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به عبدالفتاح البرهان رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

م

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20922

به "عمر البشیر با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر البشیر با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید