صادقی: شرم بر ما که بعضی فرومایگان ریختن خون جوانان را حجامت نظام تعبیر می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده تهران تاکید نمود: بگذارید وزیر در این مجلس حاضر گردد و جوابگوی اعمال خود باشد چرا از جوابگویی مسئولان اجرایی به مرم و نمایندگان هراس دارید مطمئن باشید جوابگویی مسئولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می گردد.

صادقی: شرم بر ما که بعضی فرومایگان ریختن خون جوانان را حجامت نظام تعبیر می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمود صادقی امروز 26 آذر در نطق میان دستور خود درباره نحوه تصمیم گیری و اجرای مصوبه سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین و مدیریت حوادث پس از آن گفت: این اتفاق نمونه ای آشکار از ضعف، برهم ریختگی، ناهماهنگی و عدم انسجام بین اجزای نظام حکمرانی است.

نماینده مرم تهران تاکید نمود: این شیوه عمل، باعث پایین آمدن سطح اعتماد عمومی به تمام اجزای حاکمیت و در تمام لایه های آن شد. شورایی که به نام هماهنگی بین سران قوا تشکیل شده به نمادی برای ناهماهنگی تبدیل شد این چه هماهنگی است که هیچ یک از سران قوا مسئولیت تصمیمات مشترک خود را نمی پذیرند این شیوه عمل هم کارآمدی دولت را زیر سوال برد و هم مجلس را در برابر مردم سنگ روی یخ کرد و هم سیلی از پفراینده های قضایی جدید را روانه دستگاه قضایی کرد. همچنین شمار زیادی از مادران و پدران و فرزندان رنجدیده این سرزمین را داغدار کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: چه کسی مسئولیت پیامدهای زیان بار و غیر قابل جبران این تصمیم غلط را می پذیرد از وزیر کشور می پرسیم چرا نتوانستید پیامدهای اجرای این تصمیم را پیش بینی و پیشگیری کنید. می گویید قبلا چند بار قیمت ها را اصلاح نموده بودیم و حادثه مهمی رخ نداده بود. آیا مسئولی که قادر به درک تغییر شرایط محیطی نیست و با احتیاج به گذشته و بدون در نظر دریافت تغییر شرایط تصمیم می گیرد و حاضر به عذرخواهی نیست و حاضر به قبول مسئولیت خود نیست، شایستگی سکانداری امور مختلف را دارد؟

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: آیا با این ادعا که 85 درصد جانباختگان در اعتراضات حضور نداشتند یا با سلاح غیرسازمانی کشته شده اند می توانیم پاسخ خون های مظلوم به ناحق ریخته شده را بدهیم. شگفتا که برخی از مسئولان این حوادث تلخ را که خسارات فراوان جانی و مالی و حیثیتی جبران ناپذیری برای نظام و کشور داشت فرصتی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان اعلام می نمایند.

این نماینده اصلاح طلب ادامه داد: برخی از فرومایگان نیز از آن به عنوان حجامت نظام تعبیر می نمایند شرم بر ما. شرم بر شما. که ریخته شدن خون جوانان معترضی که در اثر سیاست های غلط مالی هیچ امیدی به آینده ندارند را حجامت نظام تلقی می کنید چرا بار ناشی از سیاست های غلط خود را به مردم تحمیل می کنید مگر دولت طبق قانون هدفمندی یارانه ها مکلف نبود که سیستم حمل و نقل عمومی و امکانات حمل و نقل عمومی را گسترش دهد. چه کسی جوابگوی مردم محروم اسلام شهر، رباط کریم، شهریار و دیگر شهرهای حومه تهران است که از وسایل نقلیه عمومی و ارزان محرومند. مردم این شهرهای حومه نشین بیشتر در اعتراض ها شرکت کردند به علت آن است که نگران هستند بیشترین تاثیر مستقیم از افزایش گرانی حامل های انرژی را آنها باید تحمل نمایند.

نماینده تهران اظهار داشت: چرا با نگاه امنیتی بروز اعتراض ها در این شهرها را به سازماندهی بیگانگان نسبت می دهید. چرا به جای کنترل هزینه های عمومی نظام و حذف موازی کاری ها، دوباره کاری ها، پراکنده کاری ها و کاهش فساد در معاملات دولتی بار فشار ناشی از کسری بودجه را به مردم تحمیل می کنید. مردم به درستی شعار می دهند یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می شه بفهمیم خواسته مردم را.

وی اضافه نمود: من از رئیس جمهور محترم درخواست می کنم به تبعیت از سیره امام علی(ع) آشکارا از مردم عذرخواهی کند و طلب بخشش کند از رئیس محترم قوه قضائیه که انصافا طی مدت مسئولیت خود به اصلاح رویه ها در این قوه استماع ورزید استدعا دارم نظارت جدی تری بر فرایند رسیدگی به پفراینده های بازداشت شدگان در شهرهای مختلف داشته باشند و با دیده اغماض به اتهامات آنها رسیدگی کند.

صادقی گفت: امیدوارم این حوادث درس عبرتی باشد برای اصلاح سیاست ها و روش های حمکرانی، راه درست اصلاح این است که اجازه دهید نقش و کار ویژه هر نهادی به درستی در آن نهاد ایفا گردد. بگذاریم مجلس کار خود را کند. قانون گذاری و بر اجرای قانون نظارت کند و دولت در چارچوب قوانین و مصوبات مجلس اجرا کند و دستگاه های قضایی در چارچوب قانون به حل و فصل منازعات و اختلافات بپردازد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: همانطور که امام علی(ع) فرمودند عدل هر چیز را در جای خودش می نشاند و جو امور را از جهت خود خارج می نماید. وقتی نمایندگان در اعمال اختیارات نظارتی خود تصمیم به استیضاح برخی از وزرا می گیرند و با وجود پیگیری های فراوان استیضاح نمایندگان هیات رئیسه محترم با لطایف الحیل از اعلام وصول استیضاح استنکاف می ورزد، این بیشترین آسیب را هم به مجلس می زند هم به دولت. الان در رسانه ها می گویند دولت و مجلس لابی کردند و باهم ساخت و پاخت کردند. بگذارید هر کسی کار خودش را بکند. بگذارید وزیر در این مجلس حاضر گردد و جوابگوی اعمال خود باشد؛ چرا از جوابگویی مسئولان اجرایی به مرم و نمایندگان هراس دارید. مطمئن باشید جوابگویی مسئولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می گردد. به هیچ چیز آسیب نمی رساند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64012

به "صادقی: شرم بر ما که بعضی فرومایگان ریختن خون جوانان را حجامت نظام تعبیر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: شرم بر ما که بعضی فرومایگان ریختن خون جوانان را حجامت نظام تعبیر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید