شریعتی: مدیران از حضور جوانان نترسند، نباید افراطی به سمت جوان گرایی حرکت کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مدیران از حضور جوانان در میدان کار نترسند. در اوایل انقلاب بسیاری از مسئولین حال حاضر، جوانان بیست و چندساله ای بودند که سابقه کار آنچنانی هم نداشتند. البته نباید افراطی به سمت جوان گرایی حرکت کنیم.

شریعتی: مدیران از حضور جوانان نترسند، نباید افراطی به سمت جوان گرایی حرکت کنیم

مالک شریعتی، عضو شورای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، پیرامون ثبت نام آقازاده ها در انتخابات مجلس گفت: اگر جوانی صرفا بخاطر فرزند مسئول بودن، مطرح می گردد و شایستگی های لازم را ندارد، قطعا مذموم است ولی اگر فردی فرزند مسئولی باشد و توانسته ویژگی های لازم و تجربه های کاری بدون رانت را کسب کند، با عدالت باید رفتار کرد. در حال حاضر کفه قضاوت به سمت آقازاده های رانتی سنگین تر است.

وی اضافه کرد: موتور محرک هر جامعه جوانان هستند. اگر جوانان فعال باشند جامعه پویا می گردد و اگر سرخوردگی در جامعه حاکم باشد، جامعه ناکارامد خواهیم داشت. حضور جوانان در انتخابات یکی از عوامل پرشور بودن انتخابات است. باتوجه به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و تاکید ویژه ای نیز بر حضور جوانان است. مسئولین تا آنجایی که منطق و امکانات جوابگو است، باید بستر حضور جوانان را در جایگاه های مهم کشوری فراهم آورند. جوانان نیز باید با سماجت بیشتر توانمندی های اجرایی خود را به نمایش بگذارند.

شریعتی در مورد اعتماد به جوانان، بیان داشت: مدیران از حضور جوانان در میدان کار نترسند. در اوایل انقلاب بسیاری از مسئولین حال حاضر، جوانان بیست و چندساله ای بودند که سابقه کار آنچنانی هم نداشتند. هم اکنون خیل کثیری از جوانانی را در کشورمان داریم که تحصیلات عالیه و تجربه های ده، پانزده ساله در کار های اجرایی دارند. متاسفانه سد مسئولان پیشکسوت شکسته نشده و بسیاری از مدیران سابق هنوز در مسند تصمیم گیری هستند.

شریعتی ادامه داد: البته باید حواسمان باشد که به سمت جوان گرایی افراطی حرکت نکنیم و توانمندی مورد احتیاج برای به ثمر نشستن کارها در افراد باشد. اگر فردی از دانشگاه فارغ التحصیل و بلافاصله مدیر یک سازمان گردد این کار قطعا اشتباه است. در حال حاضر فضای تفریط حاکم بوده و باید به جوانان یاری کنیم تا آینده کشور را بسازند.

وی پیرامون جایگاه های ریاست چند دهه ای برخی از مدیران اظهارکرد: بخشی از آن ناظر به ویژگی های فردی افراد و تمایل به ماندن در قدرت است و بخش دیگر به نگاه های فرهنگی آن طبقه از مدیران مربوط می گردد که ترس و محافظه کاری در سپردن میز ریاست به جوان ها دارند، البته از حرکت جمعی مردم نیز نباید غافل شد. مردم رئیس جمهوری را سر کار میاورند که بیشترین حد نصاب سنی را در تمام ادوار جمهوری اسلامی داشته است به طبعا آن مدیران ارشد و میانی نیز افراد با سابقه و بعضا بازنشسته انتخاب می شوند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62392

به "شریعتی: مدیران از حضور جوانان نترسند، نباید افراطی به سمت جوان گرایی حرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: مدیران از حضور جوانان نترسند، نباید افراطی به سمت جوان گرایی حرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید