سفر به وان چقدر هزینه دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، تور وان و سفر به این شهر از ترکیه جزء ارزان ترین انتخاب ها برای سفر به خارج از کشور برای ایرانیان است. در این مطلب به معرفی تور وان و تورهای ترکیبی این شهر خواهیم پرداخت.

سفر به وان چقدر هزینه دارد؟

وان کجاست؟

وان یکی از شهرهای ترکیه است که از نظر جغرافیایی در شرق این کشور قرار گرفته و به مرز ایران بسیار نزدیک است. نزدیکترین شهرهای بزرگ ایران به این منطقه از ترکیه، شهرهای خوی و سلماس هستند که در استان آذربایجان غربی قرار گرفته اند.

فاصله شهر خوی تا وان ترکیه حدود 2:30 دقیقه با ماشین شخصی است که البته معطلی در مرز محاسبه نشده که معمولا 2 ساعت زمان خواهد برد.

وان در قسمت شرقی دریاچه وان قرار گرفته و به علت نزدیکی به دریاچه، آب و هوایی خنک در فصل های بهار و تابستان دارد.

فاصله تهران تا وان حدود 950 کیلومتر، و فاصله تبریز تا این شهر 230 کیلومتر است.

بهترین زمان برای خرید تور وان چه زمانی است؟

تور وان تقریبا در بیشتر ماه های سال برگزار می شود و فقط در ماه های بسیار سرد زمستان، تعداد سفرهای ایرانیان به این منطقه بسیار محدود می شود.

بهترین زمان برای سفر به وان از دیدگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد، ولی از نظر قیمت بهترین موقع برای خرید تور وان در پاییز است که با توجه به کمتر بودن تعداد مسافر به این شهر قیمت این تور کاهش پیدا می نماید و همچنین بهترین زمان رفتن به شهر وان ترکیه در تابستان است. در تابستان نیز آب و هوای این منطقه خنک است و می توانید با سفر به این شهر چند روزی از گرمای نسبتا زیاد ایران دور باشید.

قیمت تور زمینی وان با تور هوایی وان چقدر اختلاف دارد؟

تور زمینی وان بدون شک و اغراق، جز 3 سفر ارزان به خارج از کشورمان است. تور زمینی به وان از 1میلیون تومان آغاز می شود!!! درست خواندید، شما با صرف هزینه ای حدود 1 میلیون تومان می توانید به وان ترکیه سفر کنید (این نوشته در شهریور 98 نوشته شده است). برخلاف تور زمینی به وان که قیمت بسیار پایینی حتی نسبت به برخی تورهای داخل ایران دارد، تور هوایی وان قیت بسیار بالایی دارد به این دلیل که شما برای رفتن به این شهر به صورت هوایی باید پرواز غیر مستقیم را خریداری کنید که ابتدا به صبیحا رفته و از آنجا به استانبول و از استانبول به وان خواهید رفت. قیمت تور هوایی وان ترکیه، حتی به 8 میلیون تومان هم می رسد که در مقایسه با تور زمینی این شهر بسیار گران خواهد بود.

مدت زمان تور وان چقدر است؟

مدت زمان تورهای وان به صورت معمول، 3 شب و 4 روز است که با توجه به انتخاب شما می توانید در هتل های 3ستاره، 4ستاره و 5 ستاره اقامت داشته باشید.

جهت رفتن به وان چگونه است؟

شما برای رفتن به وان به صورت زمینی از شهر تهران دو راه دارید:

1-رفتن به تبریز و سپس به خوی و از آن جا با ون رفتن به وان ترکیه

2-با اتوبوس های مستقیم به خوی رفته و از آن جا با ون به وان ترکیه بروید

تور ترکیبی تبریز + وان

تور تبریز بتازگی مورد توجه بسیاری از مسافران تورهای داخلی ایران قرار گرفته و با پیشرفت زیرساخت های لازم گردشگری، تور تبریز در بهار و تابستان بسیار مورد توجه است و با آب و هوای فوق العاده ای که شهر تبریز دارد جزء بهترین مقاصدی است که ایرانیان می توانند با هزینه ای کم به آن سفر نمایند.

ممکن است قبلا به تبریز سفر نموده باشید و جاذبه های این شهر را دیده باشید و فکر کنید رفتن به تبریز برایتان جذاب نخواهد بود. ما به شما تور ترکیبی تبریز + وان را پیشنهاد می کنیم که هم در تبریز بتوانید خستگی در کنید و جاذبه های زیبای این شهر را ببینید و بعد از 2 شب اقامت در تبریز، سفر دلپذیرتری پیش رو داشته باشید.

در وان از کجا دیدن کنیم؟

دریاچه وان

مراکز خرید

کلیسای آختامار

آبشار مرادیه

ما در این مطلب تورهای وان و تبریز را معرفی کردیم در صورتی که در خصوص هریک از مباحث بالا سوالی در ذهنتان ایجاد شده، می توانید با آژانس هواپیمایی لیانا پرواز به شماره 02141187 تماس گرفته و یه به سایت لیانا به آدرس www.lianaparvaz.com مراجعه نمایید.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44140

به "سفر به وان چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به وان چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید