ساخت محفظه ایزوله حمل بیماران عفونی در دانشگاه آزاد با قیمت یک دهم نمونه های خارجی

به گزارش مجله سرگرمی، محفظه ایزوله حمل بیمار به منظور ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی همچون کرونا توسط گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد مشهد طراحی و ساخته شد، تمامی امکانات استفاده شده در آن بر اساس استانداردهای به کار رفته در نمونه های مشابه چینی و آمریکایی و با توجه به محدودیت های زیاد موجود در حوزه قطعات الکتریکی و مکانیکی در ایران، طراحی و ساخته شده است و به لحاظ قیمت در حدود یک دهم نمونه های خارجی است.

ساخت محفظه ایزوله حمل بیماران عفونی در دانشگاه آزاد با قیمت یک دهم نمونه های خارجی

به گزارش گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، محفظه ایزوله قابل حمل بیمار که به منظور ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی (همچون کرونا)، افراد در معرض حملات شیمیایی و سایر حملات بیولوژیک و... مورد استفاده قرار می گیرد، توسط یک تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و ساخته شد.

تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که اعضای آن متشکل از تهامی به عنوان مجری طرح، محمدمهدی خلیل زاده مشاور فنی طرح، مهدی شجیعی طراح بخش الکترونیک محفظه، قوامی طراحی صنعتی، رئفتی طراح مکانیک و آریانپور به عنوان مشاور هستند، پیروز به طراحی و ساخت محفظه ایزوله قابل حمل بیمار به منظور ایزوله کردن بیماران عفونی دارای اپیدمی شدند.

این وسیله می تواند با ایزوله کردن کامل بیمار، از پخش و پراکندگی عامل ویروسی، میکروبی و شیمیایی در حین انتقال بیمار به آمبولانس و همچنین جابجایی بیمار در بخش های مختلف بیمارستان به میزان قابل توجهی جلوگیری کرده و از این طریق از آلوده شدن پرسنل زحمتکش کادر درمان، پزشکان و پرستاران به بیماری جلوگیری کند.

تهامی مجری طرح درباره این وسیله توضیحاتی داد و گفت: این محفظه با توجه به اعلام نیاز فوری و بنا به شرایط اضطراری کشور در رابطه با بحث کرونا طی 15 روز تلاش شبانه روزی تیم تحقیقاتی دانشگاه طراحی و ساخته شد.

وی ادامه داد: تمامی امکانات استفاده شده در آن بر اساس استانداردهای به کار رفته در نمونه های مشابه چینی و آمریکایی و با توجه به محدودیت های زیاد موجود در حوزه قطعات الکتریکی و مکانیکی در ایران، طراحی و ساخته شده است و به لحاظ قیمت در حدود یک دهم نمونه های خارجی و نصف نمونه مشابه داخلی (با امکانات کمتر) آن است.

مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این دستگاه مورد تایید معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مشهد و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز قرار گرفته است و در صورت حمایت و تامین اعتبار لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می تواند به تعداد لازم و به سرعت تولید و در دسترس بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گیرد.

تهامی اضافه کرد: گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان قطب مهندسی پزشکی شرق کشور دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار قوی علمی، فنی و تحقیقاتی است و می تواند بازوی توانمند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی کشور باشد.

گفتنی است پیش از این نیز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای حل موضوع اجتماعی بیماری کرونا و کاهش دغدغه افراد جامعه و کادر درمان؛ دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز برای غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را در محل فرودگاه بین المللی مشهد مستقر کرده است و ماسک پارچه ای آنتی باکتریال که توسط گروه طراحی لباس طراحی شده است را تولید می کند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79874

به "ساخت محفظه ایزوله حمل بیماران عفونی در دانشگاه آزاد با قیمت یک دهم نمونه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت محفظه ایزوله حمل بیماران عفونی در دانشگاه آزاد با قیمت یک دهم نمونه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید