خبرنگاران مترو و اتوبوس های شهری روزانه ضد عفونی می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضد عفونی و شست وشوی روزانه مترو و اتوبوس های شهری با بهترین محلول ها و مواد ضد عفونی کننده خبر داد.

خبرنگاران مترو و اتوبوس های شهری روزانه ضد عفونی می شوند

به گزارش وزارت بهداشت، محسن فرهادی روز شنبه با بیان این مطلب اضافه نمود: در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدید، رعایت بهداشت فردی بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و مردم نباید در شست وشو و ضدعفونی مداوم دست ها لحظه ای غفلت کنند.

وی بیان نمود: مردم باید از حضور غیرضرور در اماکن عمومی، کمپ ها، اردوها و وسایل حمل و نقل شهری خودداری کنند. از آنجا که خطوط متروی شهری، اتوبوسرانی، ترمینال ها و فرودگاه ها، روزانه با بیشترین حجم مسافر روبه رو هستند، با دانشگاه های علوم پزشکی کشور هماهنگ شده که با هماهنگی مسئولان امر، این اماکن به صورت روزانه شست وشو و ضدعفونی شود.

فرهادی ادامه داد: در این راستا به طور ویژه و به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولان مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متدها و بهترین محلول ها و مواد ضدعفونی کننده روزانه ضدعفونی و شسته می شوند.

توصیه بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

وی درباره توصیه های بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: در این راستا توجه شود که مردم باید دست های خود را مرتب با استفاده از آب و صابون شست وشو داده یا با استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکلی، ضدعفونی کنند. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرند و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویند. از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنند. اگر تب، سرفه یا هرگونه مسئله ای در تنفس دارند، سریع به پزشک مراجعه کرده و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهند. هنگام بازدید از بازارهای زنده در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنند. از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنند. گوشت خام، شیر یا اندام های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آنها با غذاهای پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.

معدوم کردن زباله های بیمارستانی در ارتباط با کرونا

فرهادی درباره مدیریت دفع و معدوم سازی زباله های بیمارستانی در ارتباط با ویروس کرونا جدید بیان نمود: در مورد دفع زباله های بیمارستانی نیز خاطر مردم آسوده باشد. زیرا زباله های بیمارستانی با روش علمی و کاملا ایمن، توسط دستگاه های بی خطرساز معدوم می شوند. این پروسه در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا در اتاق های ایزوله اجرا شده و پس از آن به سیستم های ویژه شهرداری تحویل داده می شود.

استفاده از ماسک طبی

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره استفاده از ماسک طبی نیز گفت: این ماسک ها یک بار مصرف هستند و استفاده مداوم از آنها توصیه نمی شود. افرادی که علائمی مانند سرفه و عطسه دارند، باید ماسک خود را مکرر تعویض کنند و ماسک های استفاده شده را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به این روش از انتشار هرگونه آلودگی در محیط، خودداری کنند.

همکاری وزارت بهداشت با شهرداری برای اطلاع رسانی

فرهادی در مورد ارائه مواد ضدعفونی در متروها و برخی اماکن عمومی و اطلاع رسانی در زمینه کرونا نیز اظهار کرد: در این مورد شهرداری و مسئولان مترو اقداماتی را انجام خواهند داد. تا به امروز نیز همکاری های خوبی از سوی شهرداری اجرا شده است. وزارت بهداشت بر نصب بنرهای اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا جدید در سطح شهر تاکید دارد که این اقدام نیز از سوی شهرداری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز 28 نفر در کشور به ویروس کرونا جدید مبتلا شده و پنج نفر فوت کرده اند.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71504

به "خبرنگاران مترو و اتوبوس های شهری روزانه ضد عفونی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مترو و اتوبوس های شهری روزانه ضد عفونی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید