تاثیر مهاجرت سلبریتی ها بر مردم چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، از دیرباز همه رفتارها، سفرها، حرف ها و... سلبریتی ها و چهره های معروف مورد آنالیز و دقت مردم بوده است. آنها این رفتار ها را با دقت آنالیز و درباره اش قضاوت می نمایند. اما چیزی که در چند سال اخیر بحث ها و حرف و حدیث های زیادی درباره اش وجود داشته مهاجرت سلبریتی ها به خارج از کشور چه به صورت دائم و چه به صورت موقت بوده است.

تاثیر مهاجرت سلبریتی ها بر مردم چیست؟

این روزها واژه سلبریتی واکنش های زیادی را به سوی خود جلب می نماید که از قضا بیشتر این واکنش ها منفی هستند. انگار انجام دادن کارهایی که ممکن است مردم عادی هم انجام دهند و اصلا برای کسی اهمیت نداشته باشد، برای سلبریتی ها خیلی گران تمام می گردد.

آنها همواره مورد توجه مردم بوده اند، اما از زمانی که بیشتر از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر استفاده می گردد، دقت به رفتار سلبریتی ها نیز بیش از پیش شده است.

امیر محمود حریرچی، جامعه شناس دراین باره به خبرآنلاین می گوید: آنچه که مردم از سلبریتی ها می بینند باعث تحریک است و تصمیم گیری را برای مردم راحت تر می نماید، زیرا از دیرباز سلبریتی ها الگو و مرجع دیگران بوده و کارهایشان مثبت تلقی می شده است. بنابراین مردم با خود می گوید حتما این کار درست است که سلبریتی ها هم انجام داده اند.

این روزها به دلیل شرایط مالی کشور و قرار دریافت بخش زیادی از مردم در مضیقه مالی و این واقعیت که خیلی ها باید دور بسیاری از آرزوهایشان خط قرمز بکشند؛ رفتار سلبریتی ها بیشتر مورد آنالیز قرار می گیرد. جدا از این مساله که سلبریتی ها در شرایط رفاهی خیلی بالاتری از دیگر مردم قرار گرفته اند؛ این طرز تفکر که هنرمند باید همراه مردم باشد و نه جدا از آنها باعث شده مردم نسبت به رفتار سلبریتی ها حساس تر از قبل شوند.

حالا دو مساله درباره سلبریتی ها توجه ها را به خود جلب نموده است. اول دو تابعیتی بودن بعضی هنرمندان و این مساله که فرزندانشان را خارج از کشور به جهان می آورند و دوم مهاجرت بعضی از آنها به کشورهای دیگر برای زندگی دائمی.

آغاز قصه مهاجرت

ماجرا شاید به طور جدی از پیوستن بعضی از هنرمندان به شبکه جم آغاز شد. پس از آن شایعات درباره مهاجرت سلبریتی های معروف مانند علی کریمی، شهاب حسینی، مزدک میرزایی، علیرضا فغانی، مهناز افشار و ... آغاز شد که بعضی از این شایعات به واقعیت پیوست و بعضی دیگر رد شد.

روزی که خبر سفر رامبد جوان و نگار جواهریان برای تولد نوزادشان در کانادا پخش شد، مردم واکنش های بسیار تندی به این خبر نشان دادند. آنها معتقد بودند کسانی که همواره شعارشان کار کردن در ایران و برای ایران است چرا باید فرزندشان را در کشوری دیگر به جهان بیاورند. پس از آن مهاجرت علیرضا فغانی رخ داد که البته واکنش ها به این مهاجرت آنچنان منفی نبود. فغانی گفته بود که برای آینده ای بهتر به استرالیا مهاجرت می نماید. پس از فغانی خبر مهاجرت مزدک میرزایی منتشر شد. او رفت بود تا به شبکه ایران اینترنشنال بپیوندد. ابتدا این خبر تکذیب شد ولی بعد معین شد که درست بوده و درنهایت هم که اخیرا ماجرای مهاجرت مهناز افشار پیش آمده است. او برای داوری یک مسابقه به یکی از شبکه های فارسی زبان پیوسته است. این روایت ها بیان شد تا به این سوال برسیم که واقعا جدا از تمام واکنش ها این مهاجرت ها چه تاثیری بر مردم عادی می گذارد. اینکه مردم عادی می بینند شرایط مالی به گونه ای است که هر کس می تواند مهاجرت می نماید و بخش زیادی از آنها این امکان را ندارند چه تاثیری بر سلامت روان جامعه می گذارد.

حریرچی می گوید: در شرایطی که بعضی از جوانان حتی حاضر هستند برای انجام کار خدماتی به ترکیه بروند و از هر سو تحت فشارند، معین است که وقتی یک سلبریتی به آسانی مهاجرت می نماید این افراد با خود می گویند چرا او رفته، حتما تو ناتوانی که نمی توانی مثل او باشی. حتی بعضی خانواده ها هم دست به تشویق جوانان می زنند و می گویند فلان سلبریتی را نگاه کن به راحتی رفته. پس تو هم باید بروی.

مردم دوست دارند جای سلبریتی ها باشند

ندا در سایتی هر روز سه خبر درباره سلبریتی ها می نویسد که منبع بیشتر این خبرها اینستاگرام است. او درباره کارش به خبرآنلاین شرح می دهد: هر روز به صفحه اینستاگرام تمام بازیگران سر می زنم و اگر سفری رفته باشند؛ تفریح لاکچری ای نموده باشند و چیزهایی از این دست سریع درباره اش می نویسم. این جور مطالب بیشتر از هر چیز دیگر بازدید می آورد و کامنت دریافت می نماید. بیشتر نظرها منفی است یا در بهترین حالت حسرت خوردن برای این است که چرا ما جای سلبریتی ها نیستیم تا بتوانیم در هر شرایطی و پس از هر شوک باز هم سفرهایمان را برویم و به تفریحمان برسیم.

ندا می گوید: همه این روزها در آرزوی مهاجرتند و وقتی می بینند چیزی را که آرزویشان است و نمی توانند به دست بیاورند سلبریتی ها به راحتی دارند، حساس می شوند.

عالیه شکربیگی، جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره میل فزاینده مهاجرت به خبرآنلاین می گوید: در حال حاضر مردم در شرایطی هستند که بیشترین مسائل فرهنگی، اجتماعی، مالی و سیاسی گریبانشان را گرفته است. در چنین شرایطی راه چارهی که به ذهن بیشتر مردم می رسد مهاجرت است. یعنی به جایی بروند که از لحاظ شغلی، مالی، تحصیلی و آرامش موقعیت خوبی داشته باشند.

اما در نهایت راه چاره چیست. اگرقرار باشد همه مهاجرت نمایند چگونه باید جوابگوی خسارت وارده شد. حریرچی راه چاره اصلی را آنالیز دلایلی که باعث دافعه می گردد می داند و می گوید: دافعه مساله اصلی است و مسئولان نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند. این مردم که مهاجرت می نمایند سرمایه های انسانی هستند. هویت ایرانی می تواند آدم ها را نگه دارد، امیدواری می تواند آدم ها را نگه دارد؛ اعتماد به مسئولان و عملی شدن وعده های اصلاح می تواند آدم ها نگه دارد.

پاسخ روشن است. یقینا سلبریتی ها هم دلایلی برای مهاجرت دارند. اگرچه شاید این دلایل مالی نباشند اما آنها نیز به دنبال زندگی بهتر وآرامش و آزادی بیشتر هستند. بنابراین نمی توان از آنها انتظار داشت مهاجرت ننمایند. به نظر می رسد راه چاره این است که مسئولان با توجه به دلایل مهاجرت در برطرف هر چه بیشتر آن همت نمایند.

منبع: خبر آنلاین

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63842

به "تاثیر مهاجرت سلبریتی ها بر مردم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مهاجرت سلبریتی ها بر مردم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید