تاثیر آلودگی هوا در تشدید حملات صرع

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد نگهی در رابطه با بیماری صرع و داروهای درمان صرع، گفت: در جهان داروهای جدیدی برای درمان بیماری صرع استفاده می گردد که فرم های تزریقی برای بیمارانی که در فاز حاد اورژانس هستند، تجویز می گردد. این روش درمان در واقع برای زمانی کاربرد دارد که شرایط بیمار به سمت کما پیش می رود.

تاثیر آلودگی هوا در تشدید حملات صرع

وی با بیان اینکه داروهای درمانی صرع و پیشگیری از حملات آن در کشور اکثرا فراوری داخل است، اضافه کرد: داروهای وارداتی چندان تحت پوشش بیمه نبوده، لذا بیماران و حتی پزشکان بیش تر راغب هستند از داروهای داخلی که تحت پوشش بیمه ای هستند، استفاده گردد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص حملات شبه صرع، گفت: آریتمی های قلبی و اختلالات سایکولوژی گاهی حملاتی شبیه حملات صرع ایجاد می نماید که به وسیله معاینات بالینی و تشخیصی کامل می توان این دو را از هم متفاوت دانست.

به گفته وی، گاهی حملات شبه صرع سبب درمان اشتباه بیماری می گردد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی صرع بیان داشت: آلودگی هوا به تنهایی باعث تشدید حملات صرع نمی گردد، ولی زمانی که آلودگی مزمن باشد، تشدید حملات صرع را در بیمار به همراه دارد.

وی اضافه کرد: میزان ابتلا به صرع در کشور افزایش یافته که بخشی از افزایش این آمار مربوط به تجهیز امکانات تشخیصی و افزایش دید پزشکان بوده است.

به گفته نگهی صرع در آقایان شایع تر بوده و این مسئله علت خاصی ندارد. همچنین در هیچ جای دنیا، دامنه و شیوع جغرافیایی برای صرع در نظر گرفته نشده است.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: صرع یک بیماری است که برخلاف بسیاری از بیماری ها، ژنتیک چندان در ابتلا به آن تأثیر ندارد. در خصوص درمان بیماران نیز باید به این مسئله توجه داشت که اگر درمان به طور کامل و حداقل طی دو سال انجام گردد، 70 تا 80 درصد صرع بیمار به اتمام رسیده و پس از آن فرد می تواند داروهای خود را قطع کند، البته این مسئله به عامل ایجادنماینده صرع بستگی دارد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی صرع ادامه داد: عمل جراحی آخرین خط درمان صرع بوده و بیش تر در صرع های غیرقابل کنترل توصیه می گردد.

به گفته وی، ارتباط تغذیه با بیماری صرع به صورت علمی در دنیا انجام نگرفته، ولی در بچه ها بعضی رژیم های غذایی یا کتوژنیک می تواند سبب کاهش حملات صرع گردد. به طور مثال مصرف ترکیبات چرب و هیدرات در این زمینه مؤثر است.

این متخصص مغز و اعصاب تأکید کرد: تأثیر بی خوابی، خستگی فیزیکی، گرسنگی طولانی و اضطراب در تشدید حملات صرع، اثبات شده است. همچنین نمی توان به صورت مستقیم برای درمان صرع از روش های طب سنتی بهره مند شد، ولی در بعضی از موارد طب سنتی با آرامبخشی می تواند در کاهش حملات صرع، مؤثر واقع گردد.

نگهی بیان کرد: هیچ گونه کمبود دارویی برای درمان بیماران مبتلا به صرع در کشور نداریم و 95 درصد داروهای مورد احتیاج نیز در کشور فراوری می گردد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی صرع ادامه داد: تشنج تحریک پذیری قسمتی از سلو ل های مغز است که در حال طبیعی این سلول ها با ریتم خاص فعالیت می نمایند، ولی کانون تشنج سبب بی نظمی در این راستا می گردد که با استفاده از دستگاه VNS می توانیم در بعضی از بیماران، آستانه تحریک پذیری سلول ها را کاهش دهیم، البته در این روش بیمار باید بستری گردد؛ چراکه احتیاج به جراحی خاص دارد.

نگهی گفت: استفاده از بوتاکس در درمان صرع تأیید نشده و کاربردی ندارد، البته برای میگرن می توان اسپاسم عضلات ناحیه پیشانی را برطرف کرد.

وی درمورد تأثیر امواج بر بروز صرع، گفت: قطعاً امواج بر روی عملکرد مغز تأثیرگذار است، ولی مقاله علمی قطعی درمورد ارتباط امواج با افزایش حملات صرع، نداشته ایم.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی صرع با اشاره به اینکه صرع در بچه ها شایع تر است، ولی در بزرگسالان و سالمندان نیز می تواند ایجاد گردد، گفت: مسائل ساختاری مغز علل صرع در بچه ها، تومورها و تروما در میان سالان و آلزایمر و سکته مغزی در سالمندان می تواند سبب بیماری صرع گردد.

نگهی اعلام نمود: بیماران مبتلا به صرع امکان ازدواج، بارداری و شیردهی به نوزاد را داشته؛ چراکه در زمان بارداری می توان از داروهای خاص با تجویز پزشک استفاده کرد.

متخصص مغز و اعصاب در خاتمه گفت: ابتلا به صرع در جنین گاهی مواقع در 16 هفتگی و به وسیله سونوگرافی قابل تشخیص است.

نگهی دبیرعلمی دوازدهمین کنگره صرع با بیان اینکه صرع یکی از شایع ترین اختلالات سیستم عصبی است، گفت: تاریخچه این بیماری به 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد و با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا یا به عبارتی 65 میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند، توجه بر موضوع درمان صرع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: 750 هزار نفر در ایران مبتلا به صرع هستند که سالیانه علاوه بر هزینه های سنگینی که برای افراد و جامعه دارند، مسائل زیادی نیز در عملکرد اجتماعی و خانوادگی بیماران ایجاد می نماید، بنابراین با توجه به شیوع بالای صرع، آگاهی کامل نسبت به درمان و تازه های این بیماری ضرورت دارد.

وی از برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی صرع از سی ام دی تا دوم بهمن، در تهران اطلاع داد و گفت: این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت نمایندگانی از ایران و 5 کشور دنیا هم چون مصر، کانادا و یونان اجرا می گردد.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی صرع ادامه داد: به وسیله این کنگره در کوشش هستیم با هم فکری و انتقال نظرات و دانش اساتید مختلف گامی برای افزایش سطح علمی جامعه کشور برداریم. بنابراین محورهای اصلی کنگره را نسبت به دوره های قبل ارتقا داده و موضوعاتی هم چون پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی صرع، آنالیز های پاراکلینیک در صرع، جنبه های روانی، اجتماعی، همچنین توانبخشی در صرع را در این کنگره مورد بحث قرار می دهیم.

نگهی اضافه کرد: درمان دارویی، فارماکولوژی بالینی، راهکارهای بهبود کیفیت زندگی در بیماران، تشخیص و درمان صرع در بخش مراقبت های ویژه و روش های پیشگیری از این بیماری از دیگر محورهای اصلی کنگره به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون 140 مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده است، گفت: 40 مقاله توسط صاحبان اثر به صورت سخنرانی در کنگره مطرح شده و سایر مقالات به صورت پوستر در محل کنگره ارائه می گردد.

دوزادهمین کنگهر بین المللی صرع 30 دی لغایت 2 بهمن 94 در مرکز همایش های رازی برگزار می گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50659

به "تاثیر آلودگی هوا در تشدید حملات صرع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر آلودگی هوا در تشدید حملات صرع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید