بخش زیادی از تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی نهفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخستین جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت تدبیر و امید پیش از ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.

بخش زیادی از تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی نهفته است

اسحاق جهانگیری با تأکید بر اهمیت فعالیت ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی گفت: برنامه های این سازمان می تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و شناساندن تمدن کشور به جهان داشته باشد.

وی اضافه نمود: بخش زیادی از فرهنگ و تمدن تاریخی ایران، در نمادهای میراث فرهنگی کشور نهفته است که باید ضمن حفاظت از این میراث تاریخی، برای معرفی آن به مردم جهان کوشش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به آمیختگی صنایع دستی کشور با فرهنگ ایران زمین گفت: صنایع دستی می تواند هم بیانگر توانمندی های صنعتی و هم فرهنگ و تمدن کشور باشد، ضمن آنکه توسعه بخش صنایع دستی، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی جدید و مناسبی برای مردم کشور خواهد بود.

جهانگیری حوزه گردشگری را نیز از بخش های پراهمیت سازمان میراث فرهنگی برشمرد و با اشاره به برنامه های سازمان برای جذب گردشگران و نیز توسعه گردشگری حلال در ایران، بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های مورد احتیاج جهت رشد و توسعه صنعت توریسم در کشور تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید به صورت جدی در حوزه گردشگری ورود پیدا کند، از حمایت دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری اطلاع داد و گفت: باید موانع از پیش روی بخش خصوصی برداشته گردد و بسترهای لازم و مجوزهای مورد احتیاج در این زمینه فراهم گردد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی نیز حضور داشتند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گردشگری را از ظرفیت های مهم کشور برشمرد و از آمادگی این سازمان برای همکاری در این زمینه اطلاع داد.

ابتکار با بیان اینکه عدم فراهم بودن زیرساخت ها و مسائلی همچون آلودگی هوا می تواند به جاذبه های گردشگری کشور آسیب بزند، اضافه نمود: رعایت اصول زیست محیطی جزو الزامات اولیه در توسعه گردشگری است و حفظ و نگهداری از طبیعت و جاذبه های گردشگری کشور امری لازم است.

در این نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گزارشی از شرایط موجود، ظرفیت ها و برنامه های سازمان ارائه کرد و به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت که پیگیری و حصول نتیجه در استرداد اموال تاریخی - فرهنگی ایران که سال های طولانی به خارج از کشور برده شده بود، از جمله این دستاوردها ذکر شد.

در ادامه این جلسه راهکارهای مختلفی برای حفاظت از میراث فرهنگی و نیز حل مسائل و مسائل حوزه گردشگری و جذب توریست به ایران مورد بحث و گفتگو نهاده شد و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70242

به "بخش زیادی از تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی نهفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش زیادی از تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی نهفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید