اقامت ترکیه از طریق کار (مهاجرت به ترکیه از طریق کار)

به گزارش مجله سرگرمی، مهاجرت به ترکیه از طریق کار، یکی از هفت روشی است که می توان به کمک آن، در این کشور ساکن شد.

اقامت ترکیه از طریق کار (مهاجرت به ترکیه از طریق کار)

مهاجرت کاری، یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرتی به ترکیه در سال 2021 به تعداد میرود؛ خرید ملک در ترکیه، بودجه ای کلان می خواهد، اقامت ترکیه با اجاره خانه هم که موقتی است. اقامت تحصیلی هم دردسرهای خودش را دارد. در این میان اقامت کاری، نسبت به سه روش نامبرده برتری دارد؛ اما منوط بر آن است که شرایط و صلاحیت های لازمه را دارا باشید.

بسکمک از افراد، بی آنکه شرایط و قوانین کار در ترکیه را بدانند، راهی این کشور می شوند و خیال می نمایند که می توانند در عرض نهایتا یک هفته، شغلی در ترکیه پیدا نمایند، مشغول به کار شوند و و اقامت کاری ترکیه را اخذ نمایند؛ این در حالی است که این فرایند، پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را نمایند. بسکمک از افراد بدون داشتن دانش کافی، دست به عمل می زنند و پایان بدون هیچ موفقیتی، به کشور خود باز می گردنند؛ غافل از این که فقط سرمایه و زمان خود را هدر داده اند.

حقیقت اخذ اقامت کاری ترکیه

قبل از اینکه بخواهید برای اخذ اقامت کاری ترکیه اقدام نمایید، ابتدا باید برخی از شاخص ها و آمار را بررسی کنید. در این مورد، باید به سراغ نرخ بیکاری در ترکیه برویم. طبق اطلاعات منتشر شده در سال 2021، نرخ بیکاری در ترکیه، حدود 12.9 الی 14 درصد بوده است؛ که حدودا نرخ بالایی به تعداد میرود.

به عبارت دیگر، شرایط کاریابی و اشتغال در ترکیه، به خودی خود برای شهفرایندان این کشور سخت هست، چه برسد برای مهاجرانی که حتی اقامت و کیملیک هم ندارند. (اگر می پرسیدکیملیک ترکیه چیست، باید گفت که کارتی است شبیه به کارت ملی خودمان.)

شرایط اقامت در ترکیه از طریق کار آسان نیست. برای این منظور باید از طرف کارفرماهای ترکی، یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشید. بعد از آن، می توانید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری ترکیه در ایران، برای اخذ ویزا کاری، اقدام نمایید.

انواع ویزای کار در ترکیه کدامند؟

ویزای کاری ترکیه، دارای چهار نوع فرق دارد:

· ویزای کار موقت (Temporary work visas)

که اقامت کاری ترکیه را تنها به مدت یک سال برای شما به ارمغان می آورد و بعدا در صورت تمدید قرارداد با کارفرما، برای 2 یا 3 سال دیگر هم به اعتبار آن افزوده می شود. (یعنی نهایتا تا 6 سال)

· ویزای کار نامحدود (Unlimited work visas)

این نوع ویزا ممکن است شهفرایندی ترکیه از طریق کار را برای شما به ارمغان آورد؛ تنها در صورتی که بین 6 تا 8 سال به صورت مداوم، در ترکیه مشغول به کار بوده باشید.

· ویزای کار با کارت آبی

نوعی دیگری از اقامت کاری در ترکیه که بسیار به ویزای نامحدود شباهت دارد، مجوز کار با کارت آبی است. این نوع مجوز کار در ترکیه، بیشتر برای افراد نخبه و کسانی که تحصیلات علمی بالایی دارند صادر می شود، کسانی که توانسته اند به چرخ اقتصاد ترکیه کمک شایانی کرده و یا در این کشور، اشتغال زایی نمایند. حقوق اجتماعی و مزایای این نوع اقامت کاری، بسیار بالاست.

· مجوز کار مستقل در ترکیه

برای اخذ اقامت کاری ترکیه از این روش، شما به نام متقاضی، باید شخصا برای دریافت مجوز کار، درخواست دهید. مشاغل آزاد نظیر رستوران ها، فروشگاه ها، کافه ها و… معمولا از این طرق مشغول به کار می شوند. به طور مثال، اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری را دارید، باید با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید، سپس مجوز کار و البته در برخی موارد، مجوز شهرداری را هم کسب کنید. ثبت شرکت در ترکیه هم، نیازمند مجوز کار مستقل است.

ثبت شرکت در ترکیه، آری یا نه؟

همانطور که پیشتر گفتیم، مهاجرت به ترکیه از طریق کار، از هر روش دیگری آسان تر است. متاسفانه یا خوشبختانه، ارزش ملک در ترکیه رو به افزایش است؛ مثلا قیمت آپارتمان در استانبول 2021، نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به همین دلیل، دیگر نمی توان مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را یک روش کم هزینه برشمرد.

در عوض، بسکمک از افراد سعی می نمایند از طریق اخذ مجوز کار، یا تاسیس شرکت در ترکیه، اقامت این کشور را اخذ نمایند. تاسیس شرکت در ترکیه به نام یک روش برای اقامت کاری، در کنار مزایایی که دارد، معایب بسکمک را هم دارا می باشد.

از جمله معایب اخذ مجوز کار در ترکیه با ثبت شرکت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظارت سختگیرانه
  • فرایندهای اداری پیچیده و وقت گیر
  • تغییر قوانین بدون خط مشی تعیین
  • نیازمند به داشتن روابط قوی
  • عدم سوددهی و درآمد مناسب
  • نیازمند بیزنس پلن قوی
  • مالیات های متعدد

از همین روی، مهاجرت به ترکیه از طریق کار و ثبت شرکت، چندان توصیه نمی شود؛ این موضوع، مثل آواز دهلی است که از دور خوش است.

مدارک و هزینه های اقامت کاری

از جمله شرایط اقامت در ترکیه از طریق کار، تکمیل مدارک مورد نیاز است. بدین منظور، شما باید فهرست زیر را برای اخذ ویزا، آماده کنید:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه، پاسپورت، مدارک ازدواج در صورت تاهل)
  • گواهی سلامت از پزشک معتمد
  • اصل و کپی اجازه اقامت
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی با مهر اداره مهاجرت
  • پرینت حساب برای اثبات تمکن مالی
  • قراردادکاری با امضای کارفرما
  • اصل مجوز کار

علاوه بر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا کاری ترکیه، باید هزینه های زیر را هم پرداخت کنید:

  • ویزای کاری تک نفره: حدود 460 لیر یا 61 دلار آمریکا
  • برای درخواست ویزای الکترونیکی: بسته به ملیت در حدود 63 الی 76 دلار
  • برای حق اقامت یکساله: حدود 110 لیر یا 15 دلار آمریکا

آیا با اقامت کاری به ترکیه مهاجرت کنیم؟

با اطلاعاتی که اکنون به دست آورده اید، احتمالا این سوال فکر شما را به خود مشغول کرده است. هرچند که اکنون دانش کافی را در رابطه با اخذ اقامت ترکیه از طریق کار دارید، اما بدون شک دوست دارید بدانید که اصلا این روش مناسب شما هست یا نه؟

جواب این سوال نه نزد ما، بلکه نزد افراد متخصص و مشاوران کاردان است. افرادی که بتوانند با توجه به اهداف و شرایط شما، با توجه به تحصیلات و بودجه شما، بهترین راه را برای اخذ اقامت ترکیه، به شما معرفی نمایند. به این منظور،موسسه استانبول همراه (یکی از سایت های خرید خانه در استانبول)را به شما معرفی می کنیم. تیم باتجربه حاضر در این موسسه (istanbulhamrah.com)، در هر لحظه برای مشاوره و راهنمایی شما آماده هستند. با توجه به موقعیت شما، بهترین روش های مهاجرتی را به شما معرفی می نمایند و از صفر تا صد، در کنار شما خواهند بود. پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره، با تعداده (0990992136) تماس حاصل کرده یا به آیدی اینستاگرامی (istanbulhamrah.co)، پیامی ارسال نمایید.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155813

به "اقامت ترکیه از طریق کار (مهاجرت به ترکیه از طریق کار)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت ترکیه از طریق کار (مهاجرت به ترکیه از طریق کار)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید